Sökning: "vitvarubranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet vitvarubranschen.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Konsumentinvolvering i produktutvecklingsprocessen i vitvarubranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :HANNA TRAN; EMMY VESTERBERG; [2020]
    Nyckelord :Customer involvement; user involvement; customer integration; product development process; inter-organizational collaboration; cross functional teams; customer needs; consumer insight; Kundinvolvering; användarinvolvering; produktutvecklingsprocess; kundintegration; kundbehov; tvärfunktionella team; consumer insight;

    Sammanfattning : Konkurrensen på marknaden blir allt tuffare och i takt med detta blir kundperspektivet en allt viktigare framgångsfaktor. Syftet med denna rapport är därför att undersöka och fördjupa förståelsen för hur företag inom vitvarubranschen använder sig av användarinvolvering i produktutvecklingsprocessens olika faser. LÄS MER

  3. 3. Reuse of white goods components - An interview study on drivers, barriers, and the future outlook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Tobias Frolov; [2020]
    Nyckelord :white goods; components; spare parts; reuse; drivers; barriers; circular economy; policy; business; interview study; Earth and Environmental Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : The growing threat of resource depletion has spurred on the need to change how we consume. Old, linear modes of production must be replaced by an approach that reduces waste and maximizes value throughout the product’s entire life cycle. This strategy is embodied by the Circular Economy (CE). LÄS MER

  4. 4. Vitvaror i en digital värld : En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Wallin; Emil Wallunger; [2018]
    Nyckelord :Vitvaror; köpprocess; e-handel; process; strategi; digitalisering;

    Sammanfattning : Titel: Vitvaror i en digital värld - En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder. Syfte: Studien ämnar kartlägga på vilka sätt kundens beteende har förändrats inom vitvarubranschen med tanke på e-handelns utveckling. LÄS MER

  5. 5. Cirkulär ekonomi inom vitvarubranschen : För ökad resurseffektivitet och hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Sebastian Ottestam; Daniel Steding; [2017]
    Nyckelord :Circular economy; home appliances; leasing; ResCoM; remanufacturing; Internet of Things; Cirkulär ekonomi; vitvaror; leasing; ResCoM; återtillverkning; Internet of Things;

    Sammanfattning : Jordens resurser konsumeras linjärt och ohållbart, trots att de är begränsade. Produkter produceras, används och kasseras i en hög takt. Det nuvarande förhållningssättet till jordens resurser är inte resurseffektivt och är följaktligen ett oroande problem för jordens framtid. LÄS MER