Sökning: "vitvarubranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet vitvarubranschen.
1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
2. Konsumentinvolvering i produktutvecklingsprocessen i vitvarubranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Konkurrensen på marknaden blir allt tuffare och i takt med detta blir kundperspektivet en allt viktigare framgångsfaktor. Syftet med denna rapport är därför att undersöka och fördjupa förståelsen för hur företag inom vitvarubranschen använder sig av användarinvolvering i produktutvecklingsprocessens olika faser. LÄS MER
3. Reuse of white goods components - An interview study on drivers, barriers, and the future outlook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The growing threat of resource depletion has spurred on the need to change how we consume. Old, linear modes of production must be replaced by an approach that reduces waste and maximizes value throughout the product’s entire life cycle. This strategy is embodied by the Circular Economy (CE). LÄS MER
4. Vitvaror i en digital värld : En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Vitvaror i en digital värld - En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder. Syfte: Studien ämnar kartlägga på vilka sätt kundens beteende har förändrats inom vitvarubranschen med tanke på e-handelns utveckling. LÄS MER
5. Cirkulär ekonomi inom vitvarubranschen : För ökad resurseffektivitet och hållbar utveckling
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Jordens resurser konsumeras linjärt och ohållbart, trots att de är begränsade. Produkter produceras, används och kasseras i en hög takt. Det nuvarande förhållningssättet till jordens resurser är inte resurseffektivt och är följaktligen ett oroande problem för jordens framtid. LÄS MER