Sökning: "vocabulary teaching"

Visar resultat 6 - 10 av 276 uppsatser innehållade orden vocabulary teaching.

  1. 6. The World is Your Stage – Consequences of Using Drama Activities for EFL/ESL Learners’ Literacy Development

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Ebba Langebro; Beatrice Almén; [2024]
    Nyckelord :Drama; Theater; EFL; ESL; Primary Education; Literacy; Motivation;

    Sammanfattning : Drama activities in the classroom are highly encouraged in the teaching world. However, they are rarely implemented, from our experience, despite being a crucial aspect of students’ education as mentioned in the National Swedish curriculum. Therefore, we felt a need to direct our research on this topic. LÄS MER

  2. 7. Hur man lär sig spanska ur ett elevperspektiv : 18 elevers upplevelse och erfarenhet av inlärning i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Felicia Sánchez Hermansson; [2024]
    Nyckelord :students’ perspective; teaching material; Spanish; action-oriented approach; target language in the classroom; elevperspektiv; läromedel; spanska; action-oriented approach; målspråk i klassrummet;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet har en studie om elevers perspektiv på spanskundervisning och övningar för språkinlärning på högstadiet genomförts. Studien inkluderar 18 elevers svar på en enkät följt av fem fördjupande intervjuer. LÄS MER

  3. 8. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  4. 9. Los efectos del uso de Duolingo como andamiaje para el aprendizaje de vocabulario del ELE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Martin Morante; [2023-06-20]
    Nyckelord :ELE; Duolingo y ludificación; EFL; Duolingo and gamification;

    Sammanfattning : Duolingo is one of the most widely used gamification applications among people for learning vocabulary in Spanish as a foreign language (EFL) in Sweden. However, there is a scarcity of accredited research concerning the effects of gamification in EFL classrooms within the Swedish school context, with most studies focusing on university-level populations. LÄS MER

  5. 10. “There Is No Quick Fix” to Building Vocabulary. Teacher Cognition of EFL Vocabulary Development and Instruction in Swedish Upper Secondary Schools

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jane Ekenberg; [2023-06-12]
    Nyckelord :English as a foreign language; language teacher cognition; vocabulary development; vocabulary knowledge; vocabulary instruction;

    Sammanfattning : Vocabulary is a central component to learning any language, but learning a foreign language requires particular attention to vocabulary development. As teacher cognition influences teachers’ instructional choices, their understanding of vocabulary development merits attention. LÄS MER