Sökning: "vocal"
Visar resultat 1 - 5 av 262 uppsatser innehållade ordet vocal.
1. Vocal processing of non-human characters portrayed by game masters (GMs) in tabletop role playing games (TTRPGs) : What physical attributes of a creature can be perceived in different processing?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Voices reveal information about the speaker, such as their age, what they are feeling and how they look. Vocal modulation is sometimes used by role-players, mostly game masters, in a tabletop role-playing context, to portray non-playable characters. LÄS MER
2. Damned if you do, damned if you don't.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER
3. Att sjunga i storband på lika villkor : En undersökning i att uppnå blend med rösten som icke-solistiskt instrument
Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för jazzSammanfattning : In this thesis I’ve explored my voice as an instrument in the big band’s different sections. Through many years I’ve experienced that I lack tools around how to approach singing in big bands. I often ask myself if my voice stands out in the soundscape or if it’s blending and becomes a part of the sections in the big band. LÄS MER
4. Förskolebarns trygga relationer till pedagoger utifrån deras verbala och icke-verbalak ommunikation : - En kvalitativ observationsstudie
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Trygga relationer mellan pedagog och barn har minskat i förskolan. Trots det visar tidigare forskning på det tydliga samband som finns mellan barns trygghet och deras utveckling samt lärande. LÄS MER
5. Övningsmotivation : En kvalitativ studie om hur fem musiklärare på gymnasiet uppfattar sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Den här studien fokuserar i första hand på att skapa förståelse kring hur musiklärare på gymnasiet upplever sina elevers övningsmotivation i individuella instrument- och sånglektioner. I andra hand riktar den in sig på att lyfta fram vilka motivationsverktyg musiklärare använder sig utav för att främja övning mellan individuella instrument- och sånglektioner. LÄS MER
