Sökning: "volvo målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden volvo målgrupp.

  1. 1. Interkulturell Branding : En kulturell jämförelse mellan reklamfilmer och metoderna till att marknadsföra med hjälp av reklamfilm hos olika nationaliteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Joshua Clay; [2020]
    Nyckelord :Branding; Varumärkesutveckling; Reklamfilm Kultur; Nationella marknader;

    Sammanfattning : För att etablera ett varumärke bland människor behövs marknadsföring. Men hur man ska marknadsföra är en komplicerad process, då det är många delar som behövs struktureras upp för att skapa en sammanfattande kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Hur ett varumärke uppfattas efter ett utländskt uppköp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Klara Anderson Lund; Louise Estwall; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesidentitet; kändismarknadsföring; reklamfilm; målgrupp; marknadsföring; utländskt uppköp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett företag som varit svenskt under en längre tid och profilerat sig som svenskt kan komma att möta motstånd när företaget inte längre ägs av svenskar. Denna studie ämnar analysera hur företag uppfattas av sin givna svenska målgrupp efter ett utländskt uppköp. LÄS MER

  3. 3. Att identifiera och hantera disruptiva teknologier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Arbnor; Carl Frey; [2006]
    Nyckelord :competitive intelligence; disruptiva teknologier; innovation; strategi; varaktiga teknologier; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att öka den allmänna förståelsen för betydelsen av disruptiva tek-nologier, inom ramen för angiven målgrupp. Syftet uppnås specifikt via: a) En beskrivning och analys av hur företag hanterar och bör hantera sådana. b) Utvecklandet av en modell för identifiering och hantering av disruptiva teknologier. LÄS MER

  4. 4. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Mårtensson; Malin Olsson; Victoria Sandberg; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :standardisering; anpassning; euro-consumer; pan-europeisk marknadsföring; Volvo; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER

  5. 5. När tjejkvällen kom till byn. : En fallstudie av event marketing som ett intern- och externmarknadsföringsverktyg

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ljungkvist; Sofia Skallström; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Event marketing; internmarknadsföring; relationsmarknadsföring; Elisabeth Sundin; Volvo Roadshow; sanningens ögonblick; Ekonomi;

    Sammanfattning : En stor utmaning för ett säljföretag i dag är inte bara att identifiera och attrahera en specifik målgrupp. Det bör även skapa sig en bild av hur organisationen bör kommunicera med den presumtiva kunden för att skapa en stadig relation, som i sin tur kan borga för återköp. LÄS MER