Sökning: "volvo marketing strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden volvo marketing strategy.

  1. 1. A Storytelling and Brand Identity Connection

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Therese Hermelin; [2022]
    Nyckelord :Corporate Brand Management; Corporate Brand Identity; Storytelling; Connection; Scandinavian Airlines; Bona; Volvo Cars; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A Storytelling and Brand Identity Connection - A multiple case study on companies communicating through storytelling and how it can connect to their brand identity. Date of Seminar: June 2, 2022. Course: BUSN39, Degree Project in Global Marketing. Authors: Erik Andrén and Therese Hermelin. LÄS MER

  2. 2. Creating time, over time - A study of marketing, artificial intelligence, efficiency and value creation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Källström; [2019-07-03]
    Nyckelord :Marketing procurement; discourse theory; value creation theory; artificial intelligence; branding;

    Sammanfattning : This article focuses on how artificial intelligence (AI) has potential to make marketing procurement more effective and efficient. Creating more time for marketing buyers gives them opportunities to engage in value creating strategy work benefiting the brand. Volvo Cars is used as a case study from which a qualitative discourse study is performed. LÄS MER

  3. 3. Hur kan Skånetrafiken utveckla deras Content marketing utifrån Volvo Trucks filmer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Möllerberg; [2019]
    Nyckelord :content marketing; video content marketing; reklamvärde; värdeskapande innehåll; volvo trucks; skånetrafiken;

    Sammanfattning : I dagens samhälle cirkulerar stora mängder av reklambudskap genom olika digitala kanaler, vilket ställer högre krav på företagen att producera innehåll som är relevant, av nytta och värdeskapande för mottagaren. Innehållet har alltså betydelsefull roll för att ens nå ut till mottagare, vilket har lett till att marknadsföringsstrategin content marketing har vuxit med stormsteg de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Branding strategy through storytelling in marketing : The other side of the story

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Pykälistö; Alexander Fahlstad; [2019]
    Nyckelord :Brand Identity; Brand Image; Storytelling; Branding Strategy; Marketing Strategies;

    Sammanfattning : Background - What a company wants to communicate is today more correlated to their core values and within storytelling it is no exception. Storytelling is the art of using a story in focus in televised commercials and the products are used in the peripheral. LÄS MER

  5. 5. Vad är egentligen marknadskommunikation? : En teorigranskande studie genom en begreppsutvecklande case study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktoria Svedlund; Johanna Barre; [2017]
    Nyckelord :marketing communications; interdisciplinary field; country-of-origin; meaning transfer; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; functional text analysis; marknadskommunikation; tvärvetenskapligt fält; country-of-origin; meningsutbyte; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; funktionell textanalys;

    Sammanfattning : Forskning inom marknadskommunikation har traditionellt varit beläget inom den företagsekonomiska disciplinen med fokus på hur företag kommunicerar med sina kunder. Men marknadskommunikation som område innefattar även andra kommunikativa processer vilka berörs inom den medie- och kommunikationsvetenskapliga forskningen, men som inte definieras som marknadskommunikation. LÄS MER