Sökning: "volvo marknadsföring uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden volvo marknadsföring uppsats.
1. Hur ett varumärke uppfattas efter ett utländskt uppköp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett företag som varit svenskt under en längre tid och profilerat sig som svenskt kan komma att möta motstånd när företaget inte längre ägs av svenskar. Denna studie ämnar analysera hur företag uppfattas av sin givna svenska målgrupp efter ett utländskt uppköp. LÄS MER
2. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER
3. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER
4. Vad är kommunikativa sinnesupplevelser? : En studie av Volvos marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Begreppet kommunikativa upplevelser kommer i denna uppsats att användas i sammanhanget om hur Volvo använder sig av dem i sin varumärkeskommunikation samt vad som kommuniceras. Det kommer även att appliceras på kundperspektivet då det beskriver hur individer uppfattar företags utsända kommunikation. LÄS MER
5. Svensk etablering i Argentina : Analys av motiv, risker och framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Min uppsats intresserar sig för svenska företag i Argentina. Möjligheten till god vinst gör det attraktivt för företag att operera på den latinamerikanska marknaden varför Argentina blir intressant. LÄS MER