Sökning: "volvo positionering"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden volvo positionering.

  1. 6. Oracular Spectacular - En studie av svensk bilindustris utveckling och framtida position

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isac Brynielsson; Karl Rogbrant; [2010-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala bilindustrin har under de senaste decennierna genomgått betydande förändringar, vilket skapat ett allt hårdare marknadsklimat. Detta har medfört att strategisk positionering i synnerhet blivit allt viktigare för aktörerna på marknaden. LÄS MER

  2. 7. Made in China- Kinesiska lastvagnars varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Simon Fransson; [2010]
    Nyckelord :indirekt export; direkt export; positionering; country of orgin; segment; internationella marknader; varumärke;

    Sammanfattning : Den viktigaste förmågan en marknadsförare behöver är kapaciteten att bygga, underhålla, utveckla och skydda varumärken. Varumärken har idag en livsviktig roll för tillverkare av alla sorters produkter.För att lyckas på den globala marknaden räcker det inte med en bra produkt eller kvalitet. LÄS MER

  3. 8. Framtida positionering inom svensk bilindustri - en kvalitativ studie i hur den alltmer miljömedvetna kunden kan mötas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Larsson; Mattias Stepien Henningsson; [2008]
    Nyckelord :Positionering; varumärken; miljö; bilbransch; differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen vill ge svar på vad den svenska bilindustrin bör tänka på i framtiden för att möta den alltmer miljömedvetna kunden. Intervjuer har genomförts med Volvo och Saab, branschexpertis samt konsumenter för att belysa olika synsätt kring dagens och framtida miljöproblem. LÄS MER