Sökning: "volvo sponsring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden volvo sponsring.
1. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks Författare: Erik Bylund & Johan Kristensson Handledare: Ulf Aagerup Nivå: Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014. Nyckelord: Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing Problemformuleringar: - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER
2. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER
3. Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem Intresset för sport är omfattande i världen och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag väljer olika sponsringsobjekt, sätter upp mål och aktiverar sin sponsring. LÄS MER
4. Sponsring : en fallstudie från ett företagsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ekonomi och informatikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Att sätta segel i ett av världens största sportevenemang : En studie av begrepp, motiv och utvärdering av sponsring
Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Problem. Sponsorship has increased continuously during the 21st century, however, at the same time the public interest of traditional promotion has been diminishing. The meaning of sponsorship is a very diffuse and therefore the concept needs to be investigated. LÄS MER