Sökning: "vuxet språk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden vuxet språk.

  1. 1. Det är faktiskt bara snoppen : När okunskap och rädsla sätter stopp för barnens sexuella utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elena Garcia Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Children s sexuality; children s masturbation; the approach of educators; encouraging perspective; social constructionist perspective; Barns sexualitet; barns onani; pedagogers förhållningssätt; främjande perspektiv; socialkonstruktivistiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Jag har skrivit en essä som handlar om barns sexualitet, ett känsligt ämne som kan vara svårt att bemöta och samtala kring. Jag utgår från tre berättelser och dilemman som jag mött i mitt arbetsliv. LÄS MER

  2. 2. Barns kommunikation i den fria leken ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Caisa Hansen; Karolina Wohlert; [2012]
    Nyckelord :Genus; kommunikation; lek; röständringar och språk;

    Sammanfattning : AbstractHansen, Caisa och Wohlert Karolina (2012). Barns kommunikation i den fria leken ur ett genusperspektiv. Malmö högskola: LärarutbildningenDetta examensarbete kommer att handla om kommunikationen ur ett genusperspektiv i en grupp av 4- och 5-åringar i den fria leken. LÄS MER

  3. 3. Att se med nya ögon : En studie i vuxnas lärande från ett symbolinteraktionistiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning mot tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner

    Författare :Katarina Lagercrantz All; [2008]
    Nyckelord :vuxenstudier; symbolinteraktionistiskt perspektiv; identiteter; vuxet lärande; andragogik; socialisation; immanent pedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning Det övergripande syftet med denna studie var att undersöka vuxnas upplevelse av att studera, i perspektivet socialisation och identiteters rekonstruktion genom studier. Studiens preciserade syfte var hur individen rekonstrueras genom studier med frågeställningar utifrån centrala temata i den teoretiska ramen: Hur uppstår mötet med det rekonstruerande självet? Hur upplever och vad blir konsekvensen av individens möte med den generaliserade andre? Hur upplever individen mötet med de signifikanta symbolerna och vad innebär detta möte? Undersökningen har genomförts i form av en kvalitativ, öppen riktad intervjuundersökning. LÄS MER