Sökning: "vygotsky språk"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden vygotsky språk.

  1. 1. Teaching pronunciation effectively in an EFL classroom; a literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :My Olsson; Alice Osborne; [2024]
    Nyckelord :effective teaching; English as a Foreign Language; intelligibility; secondary education; pronunciation;

    Sammanfattning : This study provides a literature review of the most effective ways to teach pronunciation to EFL secondary school students in Sweden. There is limited time allocated to pronunciation leading to a scarcity of available effective methods. This impacts the important role which intelligibility holds in pronunciation. LÄS MER

  2. 2. Språket som demokratisk rättighet : Lärares erfarenheter av språklig tillgänglighet i samhällsorienterande ämnen i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Caroline Lundgren; [2022]
    Nyckelord :gymnasieskolan; samhällsorienterande ämnen; språklig tillgänglighet; stöd; ämnesspråk;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lundgren, Caroline (2022). Språket som demokratisk rättighet – Lärares erfarenheter av språklig tillgänglighet i samhällsorienterande ämnen i gymnasieskolan. Speciallärarprogrammet. Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Collaborative Writing Tasks with the Goal of Developing All-round Communicative Competence in L2 English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Erik Vesterlund; Shvan Erfan Ali; [2022]
    Nyckelord :collaborative writing; secondary school; negotiation of meaning; LRE’s; ZPD; L2;

    Sammanfattning : This study explores to what extent frequent language-related episodes aid language acquisition through collaborative writing tasks for L2 learners. Recent research drawingupon established theories such as Vygotsky’s sociocultural theory, including the concepts of the zone of proximal development, the more knowledgeable other, and negotiation of meaning indicates that collaborative writing is beneficial for L2 learners (Watanabe & Swain, 2007; Storch, 2011; Swain & Watanabe, 2012). LÄS MER

  4. 4. Analyzing the benefits of reading strategy instruction for reading comprehension in L2 English learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Gustav Wibell-Kähr; Filip Nilsson Ek; [2021]
    Nyckelord :Reading strategies; L2; metacognitive strategies; active reading; top-down strategies; bottom-up strategies;

    Sammanfattning : This study investigates the potential benefits of reading strategy instruction in the English classroom in an L2 learner context. We examined the effects of reading strategy instruction on reading comprehension for L2 learners and investigated howreading strategies should be taught in the context of Swedish upper secondary school. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ studie om ämnesundervisningen av nyanlända elever på språkintroduktionsprogram på gymnasieskolan Hur uttrycker sig lärare om undervisning av nyanlända elever?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Marion Loippo; Nada Alnedawy; [2020-01-07]
    Nyckelord :Nyanlända elever; språkintroduktion på gymnasieskolan och studiehandledning på modersmålet; undervisning; svenska språket och planering;

    Sammanfattning : Syfte: Den övergripande frågeställningen för denna studie handlade om lärares egna beskrivningar av sin undervisning av nyanlända. Mer specifikt undersökte vi hur lärarna uttrycker att de arbetar för att få de nyanlända eleverna behöriga till nationella program och yrkesutbildning. LÄS MER