Sökning: "we them"

Visar resultat 1 - 5 av 6684 uppsatser innehållade orden we them.

  1. 1. Twitter som nyhetskälla - En kvantitativ innehållsanalys om nyhetsurvalet på Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andres Kriisa; Amanda Pettersson; Annie Åberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :Nyhetsurval; Twitter-agenda; Nyhetsfaktorer.; News selection; Twitter agenda; News factors.;

    Sammanfattning : The purpose of this quantitative study is to investigate if the news selection in established media and the social media platform Twitter differs from each other. Since more people than ever consume news on social media it’s relevant to study the eventual similarities and differences between the different platforms. LÄS MER

  2. 2. ”Dom kallar oss rasister” - En kvantitativ innehållsanalys om hur Sverigedemokraterna gestaltats i fyra rikstäckande tidningar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Gabriella Bergström; Ola Palmström; [2020-02-13]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; gestaltning; rasister; val; populism; Swedish Democrats; framing; racists; elections; populism;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to examine and analyze how the Populist Party the Swedish Democrats have been described in news media before the general elections of 2010, 2014 and 2018. We are also interested to see if the descriptions have changed over time.The aim is not to see how much they have been covered in the news. LÄS MER

  3. 3. “Det finns ingen anledning att bränna skepp” - En kvalitativ intervjustudie om sportchefers inställning till objektivitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikael Ljungberg; Joakim Hulterström; Melker Westerberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :Objectivity; Journalism; Sports Journalism; Sports-editor; Interviews; Commercialization; Source; Soft and Hard news;

    Sammanfattning : Objectivity is a vital aspect of the journalistic profession, and a pillar within the code of conduct expected of journalists. Historically, the term first emerged in the United States, as a reaction to previous practises deemed biased and propagandistic in favor of political parties. LÄS MER

  4. 4. Vem är det ideala mordoffret? - En kvantitativ jämförande analys av hur kvinnliga mordoffer gestaltas och prioriteras i kvällspress

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Filip Mitrovic; Karl Moberg; Gustav Stjernkvist; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim of thesis:This study analyzes the difference in news framing and news selection of eight different cases of murdered women during the last ten years. Primarily we wanted to try to find a pattern between the women's personal aspects of age, ethnicity, and relationship to their murderer. LÄS MER

  5. 5. ETT GÄNG DEFINITIONER En diskursanalys om medias framställning av gängkriminalitet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emelie Västilä; John Widerfjell; [2020-01-15]
    Nyckelord :gang related crime; organized crime; discourse analysis; social constructivism; media; criminality; social problems.;

    Sammanfattning : According to politicians, experts and journalists a wave of gang related crime has washed over Sweden and is a threat to the country’s safety, welfare and unity. With media as a tool, it is described both as a social problem as well as an urgent national crisis. This essay concerns discourses on the portrayal of gang related crime in the media. LÄS MER