Sökning: "web agency"

Visar resultat 1 - 5 av 149 uppsatser innehållade orden web agency.

  1. 1. A FUTURE WITHOUT THIRD-PARTY COOKIES A study of how Swedish small and medium-sized marketing agencies are affected by the loss of third-party cookies and how potential change strategies are communicated.

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Johanna Elmér; Johanna Nilsson; [2023-02-01]
    Nyckelord :Digital communication; user integrity; personalized advertising; third-party cookies; organizational change strategies;

    Sammanfattning : For years, digital communicators have taken advantage of the phenomena of third-party cookies to help understand online user behavior in order to produce personalized advertising. The increased discussion of user integrity has led to new privacy regulations and the largest web browsers have therefore banned third-party cookies or plan to remove them in the near future. LÄS MER

  2. 2. Breaking the Cycle of Exclusion : Examining Effective Interventions for Second-Generation Immigrant Children in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Lucielle Disu; [2023]
    Nyckelord :social exclusion; second-generation; integration; Sweden; interventions;

    Sammanfattning : Second-generation immigrant children in Sweden, especially those of non-European heritage, find themselves entangled in a web of social exclusion. Against the backdrop of escalating disparities between social strata, and a conspicuous failure in the integration of immigrants, the study explores this matter in depth. LÄS MER

  3. 3. Designsystemets potentiella roll i en webbyrås verksamhet : Ett designarbete med fokus på tillämpningen av en förebildsanalys

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lovisa Harald; Jonna Åström; [2023]
    Nyckelord :Designsystem; Användarvänlighet; Förebildsanalys; UI- design; UX-design;

    Sammanfattning : Företag som Airbnb, Google och IBM har förändrat sättet de designar digitala produkter på genom att integrera sina egna unika designsystem. Med hjälp av repeterbara komponenter, tillsammans med en uppsättning standarder som vägledning för hur dessa komponenter ska nyttjas, har alla dessa företag kunnat effektivisera skapandet och innovationen inom sina designteam. LÄS MER

  4. 4. ”Which way, western woman?” : An Intersectional Multimodal Critical Discourse Analysis on the portrayals of women on YouTube web-TV channel ’Riks’

    Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Maria Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :Digital Nationalism; Intersectionality; Feminism; Critical Multimodal Discourse Analysis; Sweden Democrats; Social Media Studies; YouTube; Human Rights;

    Sammanfattning : In Sweden, the web-TV channel Riks which is a media initiative on YouTube by nationalist political party Sweden Democrats, has gained popularity contributing to the normalization of nationalist discourses. The aim of this study is to analyze how the discursive and visual construction and representation of women on Riks are created in nationalist discourse. LÄS MER

  5. 5. Framsteg och utmaningar inom digital tillgänglighet : En studie om DOS-lagens påverkan på tillgänglighet till svenska myndigheters webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emelie Ek; Jacob Söder; [2023]
    Nyckelord :Digital accessibility; public entities; WCAG Web Content Accessibility Guidelines ; web accessibility; Digital tillgänglighet; offentliga aktörer; WCAG; webbtillgänglighet;

    Sammanfattning : Tillgänglighet på offentliga aktörers webbplatser är väsentligt för att säkerställa att alla individer i ett samhälle har tillgång till samhällsviktig information. Trots detta är det många webbplatser som saknar tillgänglighetsanpassningar. LÄS MER