Sökning: "web-based experiment"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden web-based experiment.

  1. 21. Improving the Learning Process of Students with the Use of Automated Feedback for Software Design in E-learning Environments

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Aman Ghezai; Rob Bruinsma; [2017-06-22]
    Nyckelord :class diagram; UML; WebUML2; Feedback agent; E-learning;

    Sammanfattning : In education feedback is generally regarded as crucial for improving knowledge and is a significant factor in motivating learning, but the process of providing timely and relevant feedback in software design studies can be challenging. In this paper, we aimed at implementing an automated feedback agent in a web-based UML class diagram editor for novice designers. LÄS MER

  2. 22. “This Video is Sponsored by L’Oréal” - A Test of Competing Hypotheses on the Effects of Sponsorship

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Paulina Lundin; Kristina Huhn; [2017]
    Nyckelord :Beauty vlogs; Brand Attittude; Vlogger Attitude; Sponsorship Disclosure; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The aims of this thesis are to investigate (1) the effect of sponsorship disclosure timing (before vs. after) on attitudes towards the brand and attitudes towards the vlogger in a beauty vlog context and (2) test a possible moderating effect of discount codes on the relationships between disclosure timing and attitudes towards the brand and the vlogger. LÄS MER

  3. 23. Is happiness choosing to give or to take money? : An experimental study of prosocial spending, active and passive choices and nudging

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Psykologi

    Författare :Hajdi Moche; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Research within positive psychology has shown that spending money on other people (prosocial spending) makes you happier than spending it on yourself (proself spending). The present study tested and extended this idea. Also, how an active or a passive choice in spending affect happiness has been tested. LÄS MER

  4. 24. Lika barn leka bäst? : Hur påverkas engagemang av att motparten inte är en människa utan en dator?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Lars Nordbeck; [2016]
    Nyckelord :engagement; avatar; agent; ux; user experience; engagemang; avatar; agent; ux; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Frågan som denna rapport ställer sig är hur en användares engagemang i en aktivitet påverkas av vetskapen att motparten är en datorstyrd, dels jämfört med om motparten är en människostyrd Agent jämfört med en människostyrd Avatar och dels beroende på om den datorstyrda Agenten uppvisar ett mer mänskligt beteende, till motsats till ett mer maskin-likt. I syfte att besvara denna fråga har en utförlig litteraturstudie gjorts, som dels utforskat konceptet Engagemang, men även utforskat andra koncept, såsom Social närvaro, Ethopoeia och Simulering av mänskligt beteende. LÄS MER

  5. 25. Evaluating usability aspects of a school photo mobile application

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Rocan Royar Sazdar; [2015]
    Nyckelord :Usability testing; usability heuristics; mobile application; online-prototyping;

    Sammanfattning : Context. The market for mobile applications is expanding rapidly. Companies that have web-based applications are required to supply their costumerswith mobile applications to not fall behind and lose their costumers. Portinga web-based application to a mobile platform is not only about decreasing thesize of the web-pages’ content. LÄS MER