Sökning: "web-based learning"

Visar resultat 11 - 15 av 127 uppsatser innehållade orden web-based learning.

  1. 11. Går det att lita på ChatGPT? En kvalitativ studie om studenters förtroende för ChatGPT i lärandesammanhang

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Alexandra Härnström; Isak Eljas Bergh; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Generative AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Trust; Educational context; Language technology; Large language models; Information retrieval; Artificiell intelligens; Generativ AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Förtroende; Lärandesammanhang; Språkteknologi; Stora språkmodeller; Informationsinhämtning;

    Sammanfattning : Världens tekniska utveckling går framåt i snabb takt, inte minst när det kommer till ”smarta” maskiner och algoritmer med förmågan att anpassa sig efter sin omgivning. Detta delvis på grund av den enorma mängd data som finns tillgänglig och delvis tack vare en ökad lagringskapacitet. LÄS MER

  2. 12. Identifying the beginning of a kayak race using velocity signal data

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Indre Kvedaraite; [2023]
    Nyckelord :kayak race; velocity signal; machine learning; support vector machine; k nearest neighbours; random forest;

    Sammanfattning : A kayak is a small watercraft that moves over the water. The kayak is propelled by a person sitting inside of the hull and paddling using a double-bladed paddle. While kayaking can be casual, it is used as a competitive sport in races and even the Olympic games. LÄS MER

  3. 13. Developing a web-based full body exertion game in Godot using ML-based skeletal tracking

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Felix Lindgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the modernization of our society it has become more common to live a sedentary lifestyle. Nowadays a large percentage of people are required to sit for prolonged periods of time during office hours. LÄS MER

  4. 14. VIRTUAL ONBOARDING TRAINING FOR NEWCOMERS’ LEARNING OF REMOTE WORKING TOOLS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Inhye Park; [2022-11-18]
    Nyckelord :Virtual onboarding; online training; design science research; experienced newcomers;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to understand newcomers’ learning of remote working tools concerning their adaptation to virtual teams and how virtual onboarding training can support them. Newcomers here are newly joined members of a workplace, and virtual teams are organisations operated by geographically distributed people relying on information and communication technologies. LÄS MER

  5. 15. Användning av visualisering för jämförande av studenters prestation i ett webbaserat inlärningssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Oskar Hokkanen Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Visualization; comparison; rank; student; dashboard; charts;

    Sammanfattning : Épreuves Classantes Nationales informatisés (ECNi) är ett nationellt prov som franska läkarstudenter skriver för att gå vidare till sin tredje utbildningsperiod, där de väljer sin specialitet och region. Studenter som presterar bäst på provet får jobberbjudanden inom den region som är deras preferens. LÄS MER