Sökning: "webb behov"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden webb behov.

  1. 1. Designartefakter som kommunikationsverktyg inom mjukvaruutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Victoria Hjalmarsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Samarbetet mellan UX (User Experience) Designers och mjukvaruutvecklare är sällan helt friktionsfritt, vilket delvis beror på sammanflätningen av deras olika arbetssätt, kommunikationssätt samt otydligheter i hur samarbetet bäst bör gå till. Designers lämnar ofta över designprototyper till utvecklare inför implementering, vilket innebär att de fungerar som ett kommunikationsverktyg mellan parterna. LÄS MER

  2. 2. ”Det kan bara bli bättre, ser fram emot en nystart i ett pandemifritt samhälle så vi kan utveckla vårt hälsofrämjande arbete på BVC”- : BHV-sjuksköterskans erfarenhet av att arbeta hälsofrämjande under covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Malin Karlsson; Elin Öberg; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; Child Health Services; Child Health Care Nurse; Health Promotion; Families; Covid-19; Barnhälsovård; BHV-sjuksköterska; Hälsofrämjande; Familjer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barnhälsovården är en stor del i folkhälsoarbetet där mycket av arbetet handlar om att tillgodose barns rätt till hälsa. Covid-19-pandemin har orsakat störningar i hälso- och sjukvården samt påverkat familjer och barn och riskerar att påverka folkhälsan negativt. LÄS MER

  3. 3. Inkludering i förskolan. : Förskollärares beskrivning av arbetet med inkludering av barn i behov av särskilt stöd.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Eva Jansson; Maria Wirsenius; [2022]
    Nyckelord :Inkludering; barn i behov av särskilt stöd; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa hur förskollärare beskriver förutsättningar för ett inkluderande arbetssätt i förskolan med barn i behov av särskilt stöd. Studien utgår ifrån följande frågeställning: Vilka faktorer påverkar förskollärares förutsättningar att genomföra ett inkluderande arbete i förskolans verksamhet? Vi har grundat forskningsarbetet i ett fenomenografiskt perspektiv där variation av förskollärares uppfattningar och erfarenheter har identifierats. LÄS MER

  4. 4. Tillgänglighet i språkklassrummet : organisatoriskt stöd på skolnivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Nina Alsenfelt Pamp; Tina Webb; [2021]
    Nyckelord :Extra anpassningar; inlärningssvårigheter; moderna språk; organisatoriskt stöd; systemteori.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Alsenfelt Pamp, Nina & Webb, Tina (2021). Tillgänglighet i språkklassrummet - organisatoriskt stöd på skolnivå. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90hp. LÄS MER

  5. 5. "Det bara är så" : en studie om barnlitteraturen ur ett normkritiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Josefin Westbom; [2021]
    Nyckelord :Barnlitteratur; grundskola; högläsning; intersektionalitet; normer; normkritik.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att kartlägga bruket av barnlitteratur i åk F-3 och genom detta analysera barnlitteratur ur ett normkritiskt perspektiv och elevers uppfattningar om dessa normer. De utvalda normerna för studien var kön, genus, etnicitet och funktionalitet. LÄS MER