Sökning: "webb och interaktionsdesign"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden webb och interaktionsdesign.

  1. 1. Utveckling av ett onlinebokningssystem för besöksnäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Adam Jägerstedt; [2018]
    Nyckelord :UX-design; interaktionsdesign; tjänstedesign; nudging; användargränssnitt; bokningssystem;

    Sammanfattning : De digitala tjänsterna växter och tar allt mer plats i vår vardag, näst intill 100 procent av den svenska befolkningen besöker internet och många av dem gör det via mobiltelefonen. Samhällsutvecklingen blir således att tjänster som tidigare ägt rum i det fysiska förflyttas till det digitala. LÄS MER

  2. 2. Fashion E-Commerce in the 3D Digital Era : A 3D Interactive Web User Interface for Online Products

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Hanyue Zhou; [2018]
    Nyckelord :3D Web User Interface; Fashion E-commerce; Customer Experience; 3D webbgränssnitt; Fashion E-handel; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Fashion brands have always been avant-garde in embracing new technologies and new formats of retail business models. The rapid development in 3D digital technologies, including 3D scanning, 3D modelling and 3D web rendering, have brought many new opportunities to the fashion industry, especially in shaping the future fashion e-commerce. LÄS MER

  3. 3. Sätt fler användare i centrum med åldersresponsiv design

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Wilhelm Hjelm; Patrik Grändevall; [2017]
    Nyckelord :åldersresponsivitet; UX; UI; interaktionsdesign; interaktionsprinciper; design; webb; internet;

    Sammanfattning : Under 2017 spås det att de första åldersresponsiva webbplatserna kommer publiceras. En webbplats som inte bara anpassar sig efter vilken enhet besökaren kommer från, utan även användarens ålder. I denna studie finner vi vilka problem som kan knytas till just användarens ålder. . LÄS MER

  4. 4. Topplistan som motivationsfaktor

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Rickard Bergeling; Erik Forsberg; [2015]
    Nyckelord :Highscore; Leaderboard; Highscore impact; environmental influence; environmental effect; application development; webb application; web application; motivation; gamification; Topplista; Topplistor; Poäng; Miljö; Miljöpåverkan; Applikationsutveckling; apputveckling; webbapplikation; webb; applikation; interaktionsdesign; interaktion; motivation; gamification;

    Sammanfattning : Väldesignade spel är naturligt motiverande för att hålla kvar sina spelare. För att ett spel ska bli framgångsrikt är det viktigt att det innehåller motivationsförstärkare. På senare år har element hämtade från speldesign även använts inom andra områden, utanför sin vanliga kontext. Detta sammanfattas i begreppet gamification (sv. LÄS MER

  5. 5. Framtida utveckling och byte av teknisk plattform : Produktion av digitala läromedel ur ett förlagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilie Solbrand; [2015]
    Nyckelord :Book publishing; teaching materials; digital learning materials; human-computer interaction; HCI; technical platform; 3D Issue; target audience; application; web and interaction design; Bokförlag; läromedel; digitala läromedel; människa-datorinteraktion; MDI; teknisk plattform; 3D Issue; målgrupp; applikation; webb och interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Projektet har utförts ur ett bokförlags perspektiv och förklarar Natur & Kulturs byte av teknisk plattform för deras digitala läromedel. Detta projekt var ett delprojekt och delades in i tre faser: FAS 1: Förstudie, FAS 2: Genomförande och FAS 3: Analys och utvärdering. LÄS MER