Sökning: "webb-tv reklam"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden webb-tv reklam.

  1. 1. Män som marknadsföring : En kvantitativ studie om män och maskulinitet i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Fredrik Hjortblad; [2014]
    Nyckelord :Gender; masculinity; advertisement; media generations; generations; quantitative content analysis; Genus; maskulinitet; reklam; mediegenerationer; generationer; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera hur män och maskulinitet framställs i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar. Frågeställningarna har sitt fokus i att tydliggöra hur männen framställs i reklaminslagen genom bland annat hur de agerar, vilka personlighetstyper som uppvisas och även vilka likheter och skillnader som kan påvisas mellan de olika mediegenerationerna. LÄS MER

  2. 2. Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikael Johansson; Simon Gahmberg; [2012]
    Nyckelord :Web TV; advertising; internet TV; streaming; Webb-TV; reklam; internetTV; streaming;

    Sammanfattning : The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. LÄS MER

  3. 3. Sitt kvar, snart kan du välja din reklam : En kvalitativ studie om tittarnas attityder till valbart reklaminnehåll på webb-TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Jonsson; Kees Toor; [2012]
    Nyckelord :Web TV; Attitudes; Choice; Advertisement; Online video; Commercial; Internet; TV; Interactive; Webb-TV; Attityder; Val; Annonser; Online video; Reklam; Internet; TV; Interaktiv;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker om tittarens attityder till marknadsföring på webb-TV kan förändras av en interaktiv tjänst som ger möjligheten att välja de reklamfilmer som ska presenteras. För att skaffa information använde vi oss av en empirisk studie som involverade fokusgruppsintervjuer med erfarna deltagare. LÄS MER

  4. 4. Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sabri Jean Haddad; Carl Idensjö; [2010]
    Nyckelord :Web-television; commercial; internet advertisement; communication; video advertisement; television.; webb-tv; webbannonsering; webb-tv reklam; videoannonsering; reklam;

    Sammanfattning : In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. LÄS MER

  5. 5. Nästa generations TV

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Eliasson Hanna; Carlsson Maria; [2008]
    Nyckelord :Webb-tv; kommunikationskanaler; Varumärkesarbete; Nästa generation; SWOT-analys;

    Sammanfattning : Abstract Författare: Maria Carlsson och Hanna Eliasson Handledare: Lars Palm Examinator: Ingegerd Rydin Titel: Webb-tv, nästa generations kommunikationskanal Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap Högskolan i Halmstad 61-90 poäng. År: HT 2007 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur varumärkesarbetet kan effektiviseras och utvecklas genom webb-tv mot nästa generation. LÄS MER