Sökning: "webb-tv"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade ordet webb-tv.

  1. 21. Marknadsföring via Webb-TV - En studie som handlar om möjligheter och begränsningar med att annonsera på Webb-TV

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Eckerbom; Lisa Samuelsson; [2010-06-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Vem får ordet? : En studie av genus och eliter i Debatts webb-program Eftersnack

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Lina Pending; Maria Östling; [2010]
    Nyckelord :Web TV; gender; elites; SVT; interview; Webb-tv; genus; eliter; SVT; intervju;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken grupp människor som till största del fick komma till tals i webb-programmet Eftersnack. Deltagarna i programmet valde vi att dela in i fyra grupper, män, kvinnor, elitpersoner och personer från allmänheten. LÄS MER

  3. 23. Webb-tv – en konkurrent eller ett komplement till linjär tv? : En studie av hur SVT och TV4 ser på sin webb-tv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sabina Hansson; Therese Thorgersen; [2010]
    Nyckelord :webb-tv; linjär tv; TV4; SVT; Play;

    Sammanfattning : The linear televison have dominated the supply of moving pictures, but this is about to change with the possibility to consume it via the Internet.I n this thesis we have studied how the two Swedish tv-network companies, SVT and TV4 are working with their web TV and if their online services have affected the linear TV. LÄS MER

  4. 24. "Jag är ingen packåsna" : Om fotografens yrkesroll i en förändrad medievärld

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Evelina Burström; Emy Åklundh; [2010]
    Nyckelord :pressfotografi; yrkesroller; journalistik; konvergens; digitalisering; internet; arbetstempo;

    Sammanfattning : Sedan ett antal år tillbaka har dagspressektorns lönsamhet minskat, vilket inneburit att redaktionerna blivit mindre och arbetsuppgifterna för de enskilda individerna har blivit fler. Ny teknik, Internet, digitaliseringen och flera andra faktorer har gjort att redaktionsarbetet förändrats och mediearbetarna har fått fler arbetsuppgifter än tidigare. LÄS MER

  5. 25. Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sabri Jean Haddad; Carl Idensjö; [2010]
    Nyckelord :Web-television; commercial; internet advertisement; communication; video advertisement; television.; webb-tv; webbannonsering; webb-tv reklam; videoannonsering; reklam;

    Sammanfattning : In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. LÄS MER