Sökning: "webb"

Visar resultat 1 - 5 av 458 uppsatser innehållade ordet webb.

  1. 1. Har motiverande samtal någon effekt på vikt vid behandling av övervikt och

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Camilla Swanpalmer; Linnéa Jansson; [2019-06-25]
    Nyckelord :Motivational interviewing; obesity; overweight; weight loss; adults; body mass; Motivational interviewing; obesity; overweight; weight loss; adults; body mass;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikt och fetma har ökat under de senaste decennierna hos personer i åldrarna16 till 84 år. Motiverande samtal är en samtalsmetod som förekommer frekvent inombehandling av övervikt och fetma. Det inte är klarlagt hur effektiv metoden är vid dennabehandling. LÄS MER

  2. 2. E-handelns påverkan på lokala marknader & detaljhandels skiftet - En kvalitativ fallstudie om hur den förändrade konkurrensen påverkar olika lokala marknader hos Ljusexpertens butiker och om framtida strategier för att nå digital natives.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navid Ghate; Iskander Sriha; [2019-06-20]
    Nyckelord :E-handel; detaljhandel; digital natives; showroomers; lokalmarknad; heminredningsbranschen; prismatchning; likformiga priser.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att beskriva hur den förändrade konkurrensen har påverkat detaljhandeln inom segmentet belysning, samt hur företagen planerar inför framtida förändringar hos konsumenters beteende. Studien utgår från två frågeställningar för att besvara syftet, ” Hur har E-handeln påverkat butikerna på olika lokala marknader?” och ”Vad är butikernas framtida strategier för att nå den ökade andelen av ’digital natives’?”. LÄS MER

  3. 3. En drakes bildval : En semiotisk bildanalys av Aftonbladets bildval på webben och i den tryckta tidningen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ); Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Alice Göransson; Ellinor Eke-Göransson; [2019]
    Nyckelord :semiotic image analysis; media; journalism; images; newspaper; web; semiotisk bildanalys; medier; journalistik; bilder; kvällspress; webb;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the image selection in the swedish newspaper Aftonbladet during three days. We wanted to know what kind of images Aftonbladet choosed to publish in the printed newspaper and in the corresponding articles on the web. LÄS MER

  4. 4. Hur en god användbarhet kan uppnås med avseende på navigerbarhet vid utvecklandet av en e-handel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Axel Ekenstierna; Sandra Färdig; Jonatan Harling; Malin Johansson; Marcus Lannhard; Oscar Moberg; Emma Rosén; Armin Walian; [2019]
    Nyckelord :usability; navigability; e-commerce; webb application; Användbarhet; navigerbarhet; e-handel; webbshop; webbapplikation;

    Sammanfattning : A survey, carried out and answered by students at Linköping University proved that 92.6% of the surveyees are interested in buying second-hand course literature. Numerous retailers exist for this market, however the problems with the solutions at the time of the survey are clear; lack of structure and absence of filtering and search functions. LÄS MER

  5. 5. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oscar Pettersson; Isak Hemmingsson; [2019]
    Nyckelord :konsumentbeteende; köpprocessen; köpbeteende; impulsköp; varumärkeslojalitet; energidryck; redbull; nocco; monster;

    Sammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER