Sökning: "webbanvändbarhet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet webbanvändbarhet.
1. Does web usability affect brand perception? : A comparative study on the "Iliad Italia S.P.A." corporate website
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The concept of brand nowadays goes beyond the simple logo printed or displayed on a product or service. Branding is an important element for companies, and the communication channels used to deliver brand messages play a fundamental role. LÄS MER
2. Outdoor Bräcke : Behöver föreningar verkligen webbplatser?
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The report handles the process of creating a website for Outdoor Bräcke. Outdoor Bräcke is a substantial outdoor facility built and planned by the sports association Bräcke Sportsclub. LÄS MER
3. Design Principles in Mobile Web Usability
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : As the use of mobile devices is increasing and the use of laptops and computers is decreasing it is becoming more important to design for better web usability across platforms. The established design principles for web design provide guidelines when designing and testing web usability. LÄS MER
4. Automatisering av Välkomstbrev : En webbapplikation med fokus på användbarhet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : Mittuniversitetet skapar "Välkomstbrev" för alla utbildningstillfällen vid varjeterminsstart, något som hittills gjorts manuellt. Det har dock på sistone uppkommit behov av att automatisera, förenkla och centralisera processengenom ett användarvänligt, webbaserat verktyg. LÄS MER
5. Vägen till användbara webbplatser : en flermetodstudie om grafisk design och användbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Användare har idag höga krav på webbplatser eftersom det har blivit allt vanligaremed företag som väljer att kommunicera över internet. Användare blir otåliga efter 5-10 sekunder och det är därför viktigt att på ett effektivt sätt tillfredsställa användarnasbehov. LÄS MER