Sökning: "webbaserad undervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden webbaserad undervisning.
1. Sagan om de nationella proven: en berättelse ur lärarnas perspektiv : En studie om lärares tankar om och inställningar till hur deras undervisning kan påverkas av det skriftliga nationella provet i svenska på högstadiet och i gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : De nationella proven som fenomen har på olika sätt och utifrån olika ämnesområden undersökts och utretts i stor utsträckning genom åren. Detsamma kan dock inte sägas när det kommer till lärares yrkesutövning relaterad till de nationella proven, vilket är ett tidigare tämligen icke beforskat område. LÄS MER
2. Visualisering av referenser i Python – Utvecklandet av LearnyPy, en webbapplikation för att främja undervisningen av programmering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Att förstå hur variabler och objekt relaterar till varandra kan vara svårt för nybörjare inom programmering. Behovet av utbildade programmerare växer och effektiva redskap för att undervisa programmering är därför önskvärt. LÄS MER
3. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER
4. Konkret material inom matematiken : Ett komplement i undervisningen vid arbete med tiokamraterna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)Sammanfattning : Forskning har visat att användandet av konkret material i matematikundervisningen ökar elevers motivation till inlärning samt attlärare får lättare att differentiera sin undervisning. Denna studies syfte är att få ökad kunskap om lärares syn på användning av konkret material i undervisning om addition med tiokamraterna. LÄS MER
5. Att stödja nyanlända elever : Några lärares röster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nordahl, Diana (2022). Att stödja nyanlända elever: Några lärares röster. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER