Sökning: "webbaserat lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden webbaserat lärande.

  1. 1. Anställningsotrygghet inom IT-branschen : En kvantitativ enkätstudie om anställningsotrygghet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sofia Blomberg; Oscar Engquist; [2023]
    Nyckelord :Arbets- och organisationspsykologi; anställningsotrygghet; oro; lågkonjunktur; IT-branschen;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om det fanns anställningsotrygghet hos individer som arbetar med IT, kopplat till den oro som allmänheten upplever under en lågkonjunktur. Vidare var syftet att undersöka om det fanns köns-, ålders- eller anställningstidsrelaterade skillnader. LÄS MER

  2. 2. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktoria Larsson; Josefine Kvist; [2023]
    Nyckelord :group work; classroom climate; communication; learning; learning environment; pair work; collaboration; Swedish teaching; grupparbete; klassrumsklimat; kommunikation; lärande; lärmiljö; pararbete; samarbete; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER

  3. 3. Skönlitteraturens roll i grundskolans tidiga år : En studie om lärares val av skönlitterära texter i årskurs F-3 i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ida Larsson; Sofie Göransson; [2023]
    Nyckelord :literature; the teaching of literature; skönlitteratur; grundskolan; lärares val av litteratur;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur lärare i F-3 väljer skönlitterära texter till sin undervisning och vilka kriterier och faktorer som påverkar deras val. Studien baseras på ett webbaserat frågeformulär som skickades ut via sociala medier till olika lärare som undervisar i årskurserna F-3. LÄS MER

  4. 4. Kooperativt lärande i läs-, skriv- och språkutvecklingssyfte för elever med adhd och/eller autism i åk F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefine Kvist; Viktoria Larsson; [2022]
    Nyckelord :kooperativt lärande; adhd; autism; anpassning; svenskundervisning; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att få vetskap om hur F-3-lärare anser att arbetsmetoden kooperativt lärande gynnar eller missgynnar läs-, skriv- och språkutvecklingen hos elever med svårigheter likt adhd och autism. Studien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  5. 5. Augmented reality and gamification in higher education : Designing mobile interaction to enhance students’ intrinsic motivation and learning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Vilma Erlandsson; Elsa Ivarson; [2021]
    Nyckelord :augmented reality; gamification; higher education; course literature; concept-driven design research; förstärkt verklighet; spelifiering; högre utbildning; kurslitteratur; konceptdriven designforskning;

    Sammanfattning : The emergence of augmented reality (AR) and gamification in higher education has gained significant relevance by virtue of their demonstrated usefulness in learning spaces. Prior research has examined these technologies separately and shown promising results, but less is known about the impact of combining AR and gamification in higher education. LÄS MER