Sökning: "webbredaktion"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet webbredaktion.

  1. 1. Digitala plattformar – strategisk marknadsföring och värdeskapande processer : En kvalitativ studie om utveckling och tillväxt av SVT recept i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Yrla Persson; [2016]
    Nyckelord :Strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : I hela världen har förändrade konsumtionsmönster och den tekniska utvecklingen lett till omställning för olika medier. Mängden av information har ökat och utbudet har globaliserats. Denna utveckling har därför medfört möjligheter och utmaningar för såväl nya aktörer som mer etablerade medier. LÄS MER

  2. 2. Bland klickmonster och läsarmagneter : en studie i hur fem svenska nyhetssajter förhåller sig till klickstatistik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jonathan Grudd; Martin Åkerblom; [2011]
    Nyckelord :Klickstatistik; webbjournalistik; nyhetssajt; nyhetsvärdering; webbredaktion;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur närvarande klickstatistik är i det redaktionella arbetet hos fem webbredaktioner och vilken påverkan klickstatistik har på dessa redaktioners nyhetsvärdering. Dessutom är syftet är att undersöka hur journalister ser på sin egen redaktions förhållningssätt till klickstatistik och hur de ser på klickstatistik i allmänhet. LÄS MER

  3. 3. Publiceringshastighet : En kvalitativ studie av hastighetens inverkan på den lokala nätjournalistiken

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Nathalie Andersson; Josefin Wallin; [2011]
    Nyckelord :Online journalism; speed; journalism; online journalists; Nätjournalistik; hastighet; journalistik; nätjournalister;

    Sammanfattning : Det går allt fortare. Nätjournalister befinner sig mitt i nyhetsflödet. De är bland de första individerna som får ta del av de nyheter som inkommer till en webbredaktion. Från att en nyhet inkommer till en webbredaktion till dess att den publiceras på nätet är en process som idag inte behöver ta mer än tio minuter. LÄS MER