Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Eftermarknad för komplexa produkter : En studie hos Weda AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I takt med att konkurrensen globalt ökar för tillverkande företag, minskar marginalen på försäljning av produkter. Behovet av nya intäktskällor och att hitta nya vägar att tjäna pengar på leder till att många tillverkande företag satsar på eftermarknaden. LÄS MER
2. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
3. Effektivitet och användarupplevelse : En studie om skillnaden mellan mobiltelefon och dator avseende effektivitet och upplevelse på webbshoppar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I den här kvantitativa studien undersöks skillnaden i effektivitet och användarupplevelse mellan mobiltelefoner och datorer. Frågan är om effektiviteten och/eller användarens upplevelse kommer att påverkas om besökaren använder en mobiltelefon eller en dator för att utföra uppgifter på en e-handelswebbplats. LÄS MER
4. Den digitaliserade butiken : En studie av detaljhandelns digitala omställning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ur tanken att det måste vara svårt för butiker att överleva och konkurrera med en rådande pandemi samt konkurrerande e-handel växte idén till grund för denna studie. Syftet med studien är att förklara hur ett antal små verksamheter inom handel har innoverat och digitaliserat delar av alternativt hela deras affärsmodell och bedriver digifysisk handel. LÄS MER
5. SayHi – En webbshop : Ett projekt skapat med ASP.NET Core MVC, JavaScript och SASS
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The purpose of this website was to create a platform for the company SayHi to sell their selfmade greeting cards. By creating an administrator part of the website it will be enabled for administrators to log in and add new cards for sale, as well as categories and new users. LÄS MER