Sökning: "webshop"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet webshop.

  1. 1. Memorability: How different design choices effect the user ́s effectivity regarding their memorability

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ella Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Memorability; User experience UX ; UX-design; Mental models; User errors; Usability;

    Sammanfattning : This thesis investigates if a memorability-influenced design could improve the effectivity of a user when navigating through a pharmacy webshop. This was measured by calculating the error ratio, completion time, and number of clicks when solving a task. LÄS MER

  2. 2. Eftermarknad för komplexa produkter : En studie hos Weda AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Olliver Snygg; Carl Torberger; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med att konkurrensen globalt ökar för tillverkande företag, minskar marginalen på försäljning av produkter. Behovet av nya intäktskällor och att hitta nya vägar att tjäna pengar på leder till att många tillverkande företag satsar på eftermarknaden. LÄS MER

  3. 3. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  4. 4. Effektivitet och användarupplevelse : En studie om skillnaden mellan mobiltelefon och dator avseende effektivitet och upplevelse på webbshoppar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christian Areschoug; Linda Nyberg Andersson; [2022]
    Nyckelord :Usability; user experience; efficiency; mobile phone; computer; webshop; Användbarhet; användarupplevelse; effektivitet; mobiltelefon; dator; webbshop;

    Sammanfattning : I den här kvantitativa studien undersöks skillnaden i effektivitet och användarupplevelse mellan mobiltelefoner och datorer. Frågan är om effektiviteten och/eller användarens upplevelse kommer att påverkas om besökaren använder en mobiltelefon eller en dator för att utföra uppgifter på en e-handelswebbplats. LÄS MER

  5. 5. Omstrukturering av centralt reservdelslager

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Filip Lindberg; Daniel Andersson; [2022]
    Nyckelord :Reservdelshantering; decentraliserat lager; centraliserat lager; kommunikation och ERP-system.;

    Sammanfattning : Placering av lager är generellt ett viktigt beslut för ett logistiksystem då lagerlokalisering påverkar flera faktorer i ett företag. Dagens företag befinner sig i en verklighet där konkurrensen är hård med globala aktörer som ser möjligheter att nå en bredare kundkrets. LÄS MER