Sökning: "weekly magazine"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden weekly magazine.

  1. 1. Vårt större fädernesland – Paneuropa i Tidevarvet och svensk debatt 1924–1936

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Emma Engström; [2024-02-14]
    Nyckelord :Europeism; Elin Wägner; Tidevarvet; Paneuropa; mellankrigstiden;

    Sammanfattning : This is a reception study on how the idea of Paneuropa, as launched by the austrian count Richard Nikolaus Coudenhove-Kalergi in 1923, was received by the political weekly magazine Tidevarvet, a product of – and an opinion forming organ for – the social liberal wing of the Swedish suffrage- and peace movements. The main purpose is to examine to what extent there was an existent Europeanism in the public debate in Sweden during the interwar period, and how that discourse was constructed through the conceptual pairings disruption/unity and parts/whole. LÄS MER

  2. 2. Sakral Marknadsföring : religion i svensk reklam från början av 1900-talet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Emma Fransson; [2021]
    Nyckelord :religion; mediatization; banal religion; advertising; religion; medialisering; banal religion; reklam.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how religious symbols have been used in marketing historically and how the use of religion in advertising may reflect different conceptions of religiosity. In this study, we look at which religions are used in marketing, whether it is possible to see a change in usage over time, and what it is about the religious symbols that makes them favorable to use in advertising. LÄS MER

  3. 3. An economic room of one's own : A study of commercial femininity in Swedish beauty advertising 1930–1950

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Katarina Hedman; [2021]
    Nyckelord :consumption; gender; modernity; advertising;

    Sammanfattning : Based in the rapidly changing economic and cultural rooms of 1930s and 1940s Sweden, this study consults beauty advertising to find how advertiser’s endeavours to reconcile industrial mass consumption with individuality looked in the weekly press and how depictions of femininity changed throughout the interwar period and into the early-post war era. Advertisements found in woman’s weekly magazine Husmodern were studied through a methodology combining theories on narrative and performance, finding that individuality in advertising 1930–1950 was largely achieved in the latter part of the period through an increasingly personal style of advertising, using tropes of friendship and community to inspire consumption in contrast to the anonymity of the earlier period. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan på veckotidningsbranschen – En fallstudie på företaget Aller media

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jonas Holmstedt; Rebecca Larsson; [2020]
    Nyckelord :digitalization; digital technologies; papers; journals magazines; magazine industry; weekly magazines; weekly magazine industry; family magazines; Sweden; Aller media;

    Sammanfattning : På grund av digitaliseringens uppenbara påverkan på tidningsindustrin i kombination med brist på tidigare vetenskapliga studier kring detta ämne – söker denna studie att öka kunskapen och förståelsen för hur fenomenet digitalisering påverkat företag i veckotidningsindustrin. Studiens syfte är främst att undersöka hur företaget Aller media och dess affärsmodeller påverkats av digitaliseringen. LÄS MER

  5. 5. Utrymme för handling : Svenska kyrkan och medmänsklighet kring 1968

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Kyrko- och missionsstudier

    Författare :Stina Karltun; [2020]
    Nyckelord :space of action; Vår Kyrka; Svenska kyrkans centralråd för evengelisation och församlingsarbete; socialetiska delegationen; låginkomstutredningen; Uppsala-68; Lutherhjälpen; Svenska kyrkans mission; diakoni; utsatthet; utrymme för handling; Biafra; Södra Afrika;

    Sammanfattning : The years around 1968 societal change was on the agenda of many political, cultural and other movements. This paper is about the role of Church of Sweden in relation to the demands of contemporary society. LÄS MER