Sökning: "where"

Visar resultat 11 - 15 av 37092 uppsatser innehållade ordet where.

  1. 11. Hälsopromotion som mode. En kvalitativ studie om organisatoriska moden i sjukvården

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Lidh; Björn Porlein; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study examines how Swedish healthcare organizations work with health promotionregarding their coworkers in the most modern and fashionable ways – as well as the study aimsto see where the ideas behind these interventions tend to come from. The study is designed to be qualitative, where interviews with executives and HR-strategists has been made to represent the main empirical data. LÄS MER

  2. 12. The role of networks in a Swedish medium-sized pharmaceutical firm’s internationalization process

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Greta Lyckenblad; Lina Nygren; [2020-02-13]
    Nyckelord :Internationalization; networks; utilizing networks; pharmaceutical firm; medium-sized company; SME;

    Sammanfattning : Today pharmaceuticals are the fifth largest export product in Sweden, whereas SMEs are the motor of innovation within the pharmaceutical industry. Pharmaceutical firms face several challenges, as high product development costs, high entry barriers due to institutional legal frameworks and slow return of investments, during their internationalization. LÄS MER

  3. 13. Är man någonsin för gammal för att synas i media? - En kvantitativ och kvalitativ studie av ålder och äldres representation i Göteborgs-Posten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sanna Stark; Philippa Fransson; [2020-02-13]
    Nyckelord :ålder; ålderism; representation; mångfald; age; ageism; representation; diversity;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine age and the representation of elderly in Gothenburg’s major local newspaper, Göteborgs-Posten. This is studied through quantitative and qualitative analyses of 14 editions of the newspaper (995 articles) in the spring of 2019 where factors such as age, gender, topic, and role played by the subject of the article were analyzed. LÄS MER

  4. 14. The Greta effect - En kvalitativ bildanalys av nyhetsbilden på Greta Thunberg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Johansson; Åsa Alvetjärn; [2020-02-13]
    Nyckelord :Greta Thunberg; bildanalys; genus; medielogik; semiotik;

    Sammanfattning : Aim of thesis: How is Greta Thunberg portrayed from a gender perspective from an unknown individual until today were she have iconic status – comparison between tabloid and daily press is made from an semiotic picture analysis.Theoretical framework: With the theory of gender we can gain a deeper understanding of whether the images appear positive or negative for the woman’s role in the media. LÄS MER

  5. 15. Allt går åt helvete och det är politikernas fel. - En kvantitativ innehållsanalys av klimatjournalistik i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Expressen, september 2018 till augusti 2019.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Måns Edén; Axel Fernandez; Alva Nyblom; [2020-02-13]
    Nyckelord :klimatförändring; global uppvärmning; journalistik; gestaltningar; innehållsanalys; climate change; global warming; journalism; frames; content analysis;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how climate change is framed in Swedish climate reporting, published on the website of national newspapers – Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet and Expressen – from September 2018 throughout August 2019. Through a quantitative content study regarding climate change published online in chosen newspapers, the goal is to map out how Swedish newspapers use frames – consciously or not – to affect the public. LÄS MER