Sökning: "whiskey"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet whiskey.

  1. 1. “The bottle of whiskey – a second one – was now in constant demand by all present” : Alcohol Consumption as Cultural Capital and Part of Habitus in F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Magdalena Wojnar; [2020]
    Nyckelord :The Great Gatsby; F. Scott Fitzgerald; alcohol consumption; habitus; Pierre Bourdieu; Prohibition; 1920s; United States;

    Sammanfattning : This essay investigates the status of alcohol consumption in F. Scott Fitzgerald’s novel The Great Gatsby (1925). The analysis focuses on character study reading of Jay Gatsby, and Tom and Daisy Buchanan in conjunction with Pierre Bourdieu’s theory of habitus, by placing habitus in the specific historical context of the novel. LÄS MER

  2. 2. Gender Quotas, Nepotism and Whiskey Clubs: A Qualitative Study of the Swedish Special Sports Federations' Shift Toward Gender Equal Boards

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Hannah Stihl; Matilda Olsson; [2020]
    Nyckelord :Gender equality; Sports governance; Gender quota; Gender equal boards;

    Sammanfattning : Despite having had explicit targets for over 25 years, only 37 of 71 Swedish Special Sports Federations had achieved gender equal representation within their boards in 2016. It was thus decided during the general assembly meeting of the Swedish Sports Confederation in 2017 to implement a gender quota which all Special Sports Federations must adhere to by 2021, or otherwise risk losing their entire financial support. LÄS MER

  3. 3. Mine's a Whiskey

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Featherstone; Jannike Maria Törnqvist; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Alcoholic beverage marketing communication has been observed to be highly, and stereotypically gendered. However, there is a common misconception that men and women are fundamentally different in their alcoholic beverage preferences and behaviours, therefore questioning the appropriateness of segregating products based on gender. LÄS MER

  4. 4. ’Att ge sprutor till en narkoman är som att ge en flaska whiskey till en alkoholist’ : En kritisk diskursanalys av den svenska politiska debatten gällande sprututbytesverksamheten under perioden 1995-2016

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Frisell Eriksson Sara; Lilja Louise; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract: Sprututbyte har länge varit en kontroversiell fråga i Sverige. Den politiska debatten har pågått sedan 80-talet när denförsta testverksamheten infördes. Trots kritik från internationella organisationer som FNhar Sverige ännu inte infört ettnationelltprogram för sprututbyte. LÄS MER

  5. 5. Event marketing : ett verktyg för att skapa starka kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Alsterberg; Sima Antar; Amely Riess; [2015]
    Nyckelord :event marketing; customer relations; customer loyalty; event design; communication marketing; marketing; event marketing; eventmarknadsföring; kundrelationer; kundlojalitet; upplevelserum; kommunikationsmarknadsföring; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur företag kan använda sig av event marketing som ett sätt att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer. Metoden som användes för att undersöka dessa ämnen var en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER