Sökning: "whole language och phonics"
Visar resultat 26 - 30 av 31 uppsatser innehållade orden whole language och phonics.
26. Att skriva sig till läsning : Med datorn som hjälpmedel i den tidiga läs- och skrivinlärningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur Tragetons metod har använts i den tidiga läs- och skrivinlärningen. I uppsatsen har det förts ett resonemang omkring metodens för- respektive nackdelar samt om metoden kan anses vara lämplig för alla elever eller ej. LÄS MER
27. From Bornholm : with love. Läsundervisning och läsmetoder i en kommun på den svenska västkusten.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : BAKGRUNDI bakgrunden görs en längre redogörelse kring läsmetoder, begrepp inom läsundervisningen samt en genomgång av aktuell litteratur. Det är skolans skyldighet att se till att alla elever lyckas med läsningen. Alla barn är olika och lär sig på olika sätt. LÄS MER
28. '... man kan inte bara läsa, man kan inte bara skriva man måste göra båda delarna hela tiden...' En kvalitativ studie om hur lärare ser på elevers språkande
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur lärare integrerar läs- ochskrivprocessen i grundskolans tidigare år. Vi har velat se hur lärarna undervisarsamt vad de själva säger om sina val. LÄS MER
29. Elevers förkunskaper och tidigare erfarenheter i relation till den tidiga läs- och skrivundervisningen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning/Abstract Ett viktigt uppdrag som skolan har är att lära barn att läsa och skriva och på olika sätt hantera språket i vårt skriftspråkliga samhälle. Ett annat viktigt uppdrag som lärare har är att utgå från elevernas förkunskaper och tidigare erfarenheter. LÄS MER
30. Perspektiv på barns högläsning : En studie av barns felläsningar och läsförståelse i skolår 2.
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Denna studie, som har en experimentell karaktär, handlar om högläsning i skolår 2. Syftet består i att ta reda på vad som skiljer starka och svaga läsares högläsning åt, samt att undersöka i vilken mån ett medvetet arbete med att göra en obekant text meningsfull kan påverka högläsningen och läsförståelsen i positiv bemärkelse. LÄS MER