Sökning: "wiik jenny"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden wiik jenny.

  1. 6. "Hör upp, du måste flytta på dig!” – Manspreading i svensk press Könsmärkning i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Expressen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Nilsson; Hanna Rahlén; Ellinor Rostedt; [2015-08-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: "Listen up, you need to move!” – Manspreading in swedish newspapers, A quantitative content analysis of national news in Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Aftonbladet and Expressen Authors: Ellen Nilsson, Hanna Rahlén and Ellinor Rostedt Year: Spring 2015 Level: Bachelor degree Department: Department of Journalism, Media and Communication, Göteborgs universitet. Language: Swedish Supervisor: Jenny Wiik Abstract To investigate how men and women are represented in nationwide newspapers, we implemented a study focusing on gender typing in news content and in the newsroom. LÄS MER

  2. 7. Internkommunikation ur medarbetarperspektiv. En studie av Jordbruksverkets internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Fredrik Dahlstedt; Anders Åkerström; [2015-02-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Internkommunikation ur medarbetarperspektiv Författare: Fredrik Dahlstedt och Anders Åkerström Handledare: Jenny Wiik Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation. Göteborgs universitet. LÄS MER

  3. 8. Personen i fokus! En studie i hur individens roll på dagspressens förstasidor har förändrats under de senaste 50 åren

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victor Kennmark; Fredrik Palmqvist; Anders Wollner; [2014-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The person in focus – A study of the changing role of individuals’ on the newspaper’s front pages over the last 50 years Written by: Victor Kennmark, Fredrik Palmqvist & Anders Wollner Bachelor’s degree of Journalism Department of Journalism, Media and Communication Autumn term 2013 University of Gothenburg Our purpose with this study is to examine if and how the person-centeredness and personalization has changed on the front pages in the four biggest newspapers in Sweden over the last five decades; 1962-2012. Our angle is to look at the changes to see if the tabloidization, commercialization, and marketization having a bigger impact on our media landscape, and media content, in current years compared to earlier years. LÄS MER

  4. 9. Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sanna Lindmark; [2013-02-21]
    Nyckelord :Journalistrollen; profession; medielandskapets förändring; autonomi; altruism; journalistutbildningen; marknaden; det journalistiska uppdraget; Journalisten;

    Sammanfattning : Titel:”Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010 Författare: Sanna Lindmark Kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  5. 10. Medietango – om Twitters betydelse för opinionsbildningen.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Robert Olsson; [2012-08-31]
    Nyckelord :Mediekonvergens; Parasocialitet; Sociala medier; Twitter; Uppmärksamhetsekonomi;

    Sammanfattning : Titel Medietango – om Twitters betydelse för opinionsbildningen. Författare Robert Olsson Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet. Termin Vårterminen 2012. Handledare Jenny Wiik. LÄS MER