Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Reshoring in the Fashion Industry – An Actual Trend or Industry Window Dressing?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Svante Gummesson; [2023]
    Nyckelord :Reshoring; Fashion industry; Fashion conglomerates; Supply Chain Management; Manufacturing Sustainability; Global supply chains; Manufacturing Location Decision; Inditex; H M Group; GAP Inc; Fast retailing; Gap Inc.; PVH; Business and Economics;

    Sammanfattning : The research aims to determine whether there is a trend of reshoring among major fashion conglomerates and whether supply chain resilience and sustainable manufacturing may contribute to understanding this trend. The study takes a quantitative approach, using a combination of inference statistics and descriptive statistics. LÄS MER

  2. 2. Visual Merchandising Approaches : A Comparative Study of High-End and Fast-Fashion Window Dressing Design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Yufan Cui; Varissara Nattakrannuwat; [2023]
    Nyckelord :Visual Merchandising; Window Displays; High-End and Fast Fashion Apparel Retailers; Marketing Strategies; Branding; Design Elements; Comparative study; Visual Content Analysis; Retail Industry;

    Sammanfattning : In this comparative study, the design elements and visual merchandising approaches employed in window displays by high-end and fast-fashion retailers are investigated. The study utilizes a visual content analysis method with standardized evaluation criteria to analyze the window displays of six high-end and six fast-fashion stores located in Paris. LÄS MER

  3. 3. Corporate Sustainability Practices and Commitment in Times of Crisis: A Case Study on the Covid-19 Pandemic

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Margit Kihl; Emelie Trigell; [2022]
    Nyckelord :ESG; CSR; materiality; window dressing CSR; social responsibility;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility is considered to be an integral part of modern business life. However, the explanatory value of CSR ratings can be discussed. As a consequence of Covid-19, a truly exogenous shock, firms' CSR commitment can be explored. LÄS MER

  4. 4. Börsnotering - En framgångssaga? : En kvantitativ studie om börsnoteringar och bolags finansiella prestation på Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniella Ciftci; Céline Ibrahim; [2022]
    Nyckelord :Initial Public Offering; financial performance; profitability; profit growth; return on equity; Stockholm Stock Exchange; Börsnotering; finansiell prestation; lönsamhet; vinsttillväxt; avkastning på eget kapital; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Background: Research shows that there are incompatible outcomes for companies who have completed an Initial Public Offering, which entails difficulties in ascertaining what acompany's financial performance will look like after the Initial Public Offering. Purpose: The purpose of the study is to investigate whether an Initial Public Offering resultsin an improvement or a deterioration in companies' financial performance in connection with a stock exchange listing on the Stockholm Stock Exchange. LÄS MER

  5. 5. Vem pyntar skyltfönstret?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Albert; Gustav Lill; Henrik Telenius; [2022]
    Nyckelord :Private equity; IPO; operationell utveckling; window dressing; market timing och agency costs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vem pyntar skyltfönstret? Seminariedatum: 2022-01-14 Ämne/kurs: FEKH89, Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Markus Albert, Gustav Lill och Henrik Telenius Handledare: Håkan Jankensgård Nyckelord: Private equity, IPO, operationell utveckling, window dressing, market timing och agency costs. Forskningsfråga: Finns det någon signifikant skillnad i operationell utveckling efter IPO för PE-finansierade bolag, jämfört med icke PE-finansierade bolag? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka ifall det finns signifikanta skillnader i operationell utveckling för PE-finansierade och icke PE-finansierade bolag som genomför en IPO i Norden. LÄS MER