Sökning: "wine"

Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser innehållade ordet wine.

  1. 1. DEN VISUELLA SMAKBILDEN Hur bilder kan användas i produktdesign för smakförmedling av vin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Lennings Leone; [2023-05-31]
    Nyckelord :packaging design; semiotics; iconography; images; flavour; wine;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores how images can be incorporated in wine packaging design to convey the flavour profile of the beverage inside. Djuce canned wine is the thesis study subject, as its packaging design uses unique art images to adorn the different wines in their collection. LÄS MER

  2. 2. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER

  3. 3. Kul men ful : En jämförelse mellan humoristiska och traditionella vinetiketter och dess påverkan på köpintention och upplevda värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Clara Malm; Emma Mackenhauer Olsen; [2023]
    Nyckelord :wine labels; packing design; humor psychology; humor in advertising; color psychology;

    Sammanfattning : Bakgrund: På senare tid har vissa dryckesföretag börjat frångå det som kallas traditionell design av vinetikett. De har istället börjat anamma en mer modern design med humoristiska och utstickande element på vinetiketterna. Men det finns delade meningar om hur konsumenter reagerar, värderar och påverkas av humoristiska vinetiketter. LÄS MER

  4. 4. Uncorking Profits: Fine Wine for the Bottom Line

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :David Aksberg; Filip Angeria; [2023]
    Nyckelord :Wine; Alternative Investments; Bordeaux Wines; Return on Investment; Asset Pricing;

    Sammanfattning : Using a larger dataset covering a time period not previously studied, we examine the price drivers and investment performance of wines from the five Bordeaux Premier Cru producers during 2013-2023. Our results indicate that prices are significantly impacted by producer, weather quality, yield and age. LÄS MER

  5. 5. The Bouquet of Wine Consumption Drivers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pauline Bernadette Brussat; Olle Grönvall; [2023]
    Nyckelord :Wine research; consumer behaviour research; consumer motivation; personal involvement; wine consumption; generational research; Swedish wine market; Gen Z and Millennials; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The core aim of this research is to confirm the application of the research model established by Taylor et al. (2018), focusing on intrinsic motivation, extrinsic motivation, and personal involvement, predicting wine consumption in Sweden. LÄS MER