Sökning: "woke washing"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden woke washing.

  1. 1. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Disha Monga; Vaaruni Venkatesh; [2023]
    Nyckelord :corporate socio-political activism; brand activism; woke-washing; CSA advertising; consumer-brand alignment;

    Sammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER

  2. 2. Social Brand Activism in a Changing Environment - A Qualitative Case Study on how Sportswear Organizations navigate Social Brand Activism whilst remaining Authentic

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Lovisa Bivstedt; Miranda Sjöqvist; [2023]
    Nyckelord :Sportswear Organisations; Social Brand Activism; Navigation; Woke Washing; Disclosure;

    Sammanfattning : Through a qualitative study, this thesis aims to investigate how sportswear companies navigate in the new complex field of social brand activism while remaining authentic to their customers and stakeholders. The thesis is conducted in a case study setting, where a total of nine interviews were executed. LÄS MER

  3. 3. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vendela Ström; Nathalie Bchara; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand image; Rebranding; Brand Legitimacy; Woke Washing; Advertising; Stereotypes; Representation; Victoria’s Secret; Semiotics; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Omprofilering av ett varumärke; Varumärkeslegitimitet; Reklam; Stereotyper; Representation; Victoria’s Secret; Semiotik;

    Sammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER

  4. 4. Daniel Craig - Starring as himself? : En sociosemiotisk analys av woke washing då en filmstjärna används i en ny stereotypisk roll förklätt i humor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Eklund; [2023]
    Nyckelord :woke-washing; maskulinitetsstudier; hegemonisk maskulinitet; stereotyper; performativitet; stjärnstatus; queer; camp; varumärkeskultur; marknadsföringskultur; varumärkesaktivism; sexuell hälsa; RFSU; genus;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker ifall woke-washing förekommer eller inte i Belvedere Vodkas reklamfilm Belvedere Present Daniel Craig, Directed by Taika Waititi: Director’s Cut där Daniel Craig spelar rollen som ‘sig själv’ men samtidigt förklaras ha blivit humoristiskt koreograferad. Detta görs genom frågeställningarna: “Hur representeras maskulinitet genom framförande och kostym av Daniel Craig i rollen som ‘sig själv’?” samt “Hur tolkas gestaltningen av mansrollerna när Belvedere Vodka beskriver Craig som humoristiskt koreograferad?”. LÄS MER

  5. 5. "Help your parents see that you're right and they're wrong" : En kritisk diskursanalys av Oatlys reklamkampanj Help Dad

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna von Ahn; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; discourse; interdiscursivity; Oatly; advertising campaign; woke marketing; woke-washing;

    Sammanfattning : The aim for this study is to research Oatlys advertising campaign Help Dad from the perspective of how their values concerning sustainability are shown through the campaign. Based on the findings and result of the analysis, a discussion is held on if and how Oatly create discussions within society. LÄS MER