Sökning: "womm"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet womm.

  1. 1. Unga vuxna och kreditkort : En kvalitativ studie om attityder, köpintentioner och kunskapsnivåer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :August Karlsson; Anna Nezamabadi; [2020]
    Nyckelord :Credit cards; Attitudes; Purchase intentions; Theory of planned behavior; Kreditkort; Attityder; Köpintentioner; Teorin om planerat beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att öka förståelsens för unga vuxnas förhållningsätt till kreditkort som genomfördes genom att undersöka dess attityder, köpintentioner och kunskaper. Studiens resultat kan vara betydande för banksektorn som har en potentiell lång affärsrelation med kundsegmentet. LÄS MER

  2. 2. How to Market Mobile Apps as a Startup : A Case Study on Truecaller

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Informatik

    Författare :Magnus Johansson Angesjö; Roland Füssel; [2013]
    Nyckelord :Mobile apps; Marketing strategies; Startup marketing; Word of mouth marketing; WOM; WOMM; Social Media; App store; Mobile applications;

    Sammanfattning : The mobile app market is continuously increasing and an increasingly number of actors aims to gain market shares in this business sector. At the same time the number of app stores with a significant influence on the market are few; with Google Play and Apple App Store as the major actors of the app store market. LÄS MER

  3. 3. Word of mouth- Ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alia Jassim; Sara Källberg; [2008]
    Nyckelord :Word of mouth; The Identification Function; Opinion leaders; Reference groups; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I detta arbete studeras hur word of mouth fungerar i praktiken. Word of mouth är passerande, verbal och informell information. I huvudsak handlar det om rekommendationer men även generell information från en person till en annan. LÄS MER