Sökning: "woodwind teachers"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden woodwind teachers.
1. "Jag vill sluta" : Tre blåspedagogers tankar om hur deras elever motiveras till att fortsätta spela
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur blåspedagoger i musik- och kulturskolan arbetar för att motivera blåselever i tonåren. Undersökningen genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer där tre erfarna blåspedagoger deltog. LÄS MER
2. Metodiken i praktiken : Flöjt- och oboelärares syn på undervisningsmetodik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att studera hur flöjt- och oboelärare erfar fenomenet undervisningsmetodik. För att uppnå detta syfte utgår studien från följande forskningsfrågor: Hur ser oboelärare på undervisningsmetodik som redskap i sin instrumentalundervisning? Hur ser flöjtlärare på undervisningsmetodik som redskap i sin instrumentalundervisning? Vilka likheter- och/eller skillnader finns det inom undervisningsmetodiken som redskap för instrumentalundervisning på flöjt och oboe? Studien omfattar en kvalitativ intervjustudie på musik- eller kulturskolor i Sverige med tre flöjtlärare och tre oboelärare och tar avstamp i det teoretiska perspektivet fenomenologi. LÄS MER
3. Välj ett, undervisa i två - en kvalitativ studie om instrumentlärares tankar om undervisning i flera instrument
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The purpose of this thesis is to study instrumental teacher’s views on teaching other instruments in addition to his or her main instrument. The thesis will study the impacts on their employments as well as how the instrumental teachers feel that their teaching is affected by it. LÄS MER
4. Motiverad att fortsätta spela?! : Några träblåslärares syn på motivation hos sina elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : Syftet med studien är att få större insikt i hur pedagoger kan hjälpa sina elever att få motivation till eget musicerande och spelglädje. Med en fenomenografisk utgångspunkt och genom kvalitativa intervjuer där fyra träblåslärare vid olika musik- och kulturskolor deltog, undersöktes deras syn på hur de ser på sina elevers motivation och hur de undervisar för att inspirera sina elever till fortsatt musicerande. LÄS MER