Sökning: "word finding difficulties"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden word finding difficulties.
1. What Goes Where? : Swedish learners of English and the issue of English prepositions
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This paper examines 37 Swedish EFL students’ usage and knowledge of the English prepositions to, in, at, of and for by the use of a fill-in-the-gaps questionnaire. The students studied the course English 5 at a Swedish high school. LÄS MER
2. Upplevelser av ordmobiliseringssvårigheter i vardagen hos personer med multipel skleros: förekomst av specifika situationer och kommunikativa strategier
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Föreliggande studie ämnade att genom kvantitativ innehållsanalys undersöka hur 26 personer med multipel skleros och subjektiv anomi upplevde sin ordmobiliseringsförmåga i vardagen samt om de tillämpade strategier för att hantera svårigheterna. Baserat på tidigare forskning togs en kodningsmanual och ett kodningsschema fram och användes vid analys av transkriptioner från intervjuer med respondenterna. LÄS MER
3. Evidensbaserad logopedisk intervention vid nedsatt ordmobilisering hos personer med afasi : Ett systematiskt kunskapsunderlag för behandlingsmetoder
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Background: In Sweden there is currently no comprehensive information with in-depth descriptions, as well as degree of evidence, of treatment methods for word-finding difficulties, in aphasia. Clinical speech-language pathologists therefore often lack knowledge about the treatment methods that exist, their theoretical basis, how to perform the treatment, for what patients the methods are appropriate and what evidence they have. LÄS MER
4. Tidig läsinsats i förskoleklass : effekt av insats och elevers upplevelser
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : A prerequisite in today´s society is to be able to read and write in order to be able to develop fully into a participant community citizen. The aim of the Swedish curriculum is for the pupils to learn to read and write so that they can benefit from the education (Skolverket, 2011a). LÄS MER
5. Elevers fonologiska medvetenhet och hörförståelse : En studie om elevers hörförståelse och fonologiska utveckling mellan förskoleklassoch årskurs ett
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate students who struggle with their reading, from pre-school to first grade with the help of Bornholm test (it is important to know that the students have not been diagnosed, it may be due to early reading). The ambition is to know about and how the difficulties develop and how they perform on a new Bornholm test and a hearing comprehension test. LÄS MER