Sökning: "word games"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden word games.

  1. 1. Image-Guided Zero-Shot Object Detection in Video Games : Using Images as Prompts for Detection of Unseen 2D Icons

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Larsson; [2023]
    Nyckelord :Computer Vision; Deep learning; Machine learning; Object detection; Zeroshot; Datorseende; Djupinlärning; Maskininlärning; Objektdetektering; Zero-shot;

    Sammanfattning : Object detection deals with localization and classification of objects in images, where the task is to propose bounding boxes and predict their respective classes. Challenges in object detection include large-scale annotated datasets and re-training of models for specific tasks. LÄS MER

  2. 2. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  3. 3. Tillbaka på fotbollsläktaren : En kvantitativ innehållsanalys av kvällspressens gestaltning av fotbollssupportrar före jämfört med efter publikrestriktionerna till följd av coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Alexander Ivanovski; William Juhlin; [2022]
    Nyckelord :Aftonbladet; Expressen; fotbollssupportrar; publikrestriktioner; coronapandemi; gestaltning; kvantitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine if there have been any changes in the way the evening press frames Swedish football fans as a result of the corona restrictions. We chose to analyse articles from the last four and a half months during the 2019 season in comparison with the same period in 2021, when the Swedish government eased the restrictions and fans were welcomed back to watch the games. LÄS MER

  4. 4. Cultural Adaptation in Video Game Localization : An Analysis of Cutscene Scripts in Japanese and itsTranslation to English of the game Lost Judgement

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Jacqueline Roshamn; [2022]
    Nyckelord :Video game localization; cultural adaptation; Japanese – English translation; functional approach; foreignization; domestication; free translation;

    Sammanfattning : Cultural adaptation and free translation strategies are more common to use within the field of video game localization although they are still not recommended too veruse in translation studies. Free translation strategies are commonly used invideo game localization to make video games ready for a targeted audience. LÄS MER

  5. 5. Exploring and defining iyashikei in terms of game design

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Fleur Neerings; Samantha Keller; [2021]
    Nyckelord :Iyashikei; media technology; emotions; feelings; design methodology; game design; video games; stress; healing; relaxing; calming; methodology; medieteknik; känslor; design; Iyashikei; design metod; designmetod; metoder; digitala spel; tv spel; spel design;

    Sammanfattning : At one point or another we have all felt overwhelmed or stressed. It is part of human nature and can at times be beneficial as it can boost our performance and make us more alert. However when it becomes a part of daily life to worry about everything, it turns into a hindrance. LÄS MER