Sökning: "word of mouth grönroos"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden word of mouth grönroos.

  1. 1. Tillval och anpassning : kundens valmöjligheter vid köp av nyproducerad bostadsrätt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Robert Andersson; Pierre Gardell; [2011]
    Nyckelord :Tillval; Bostadsmarknaden; Bostadsbranschen; HSB Bostad AB; JM AB; NCC Housing; Skanska Nya Hem AB;

    Sammanfattning : Background: The real estate market has previously been subsidized by the government. The construction has been characterized by standardization and large scale complex. In the current situation there are other conditions on the real estate market, subsidies do not occur at the same degree and the market is more competitive. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Hultman; Maria Abrahamsen; [2010]
    Nyckelord :marketing; relations; communication; relationship marketing; networking; school; principal; teacher; gronroos; internal communications; communications; business communications; competition; swedish schoolsystem; loyal customers; reputation; win-win situation; relationsmarknadsföring; kommunikation; grundskolan; dialog; grönroos; intern marknadsföring; marknadsföring; marknadsförare på deltid; rektor; ledning; medbestämmande; insyn; demokrati; möte; dagordning; barn; elever; klasslärare; lärare; ämneslärare; nationella prov; kvalitetsredovisning; återkoppling; skola; friskola; fristående skola; friskolereform; kommunalisering; medbestämmande; nätverk; samarbete; kundfokus; grounded theory; konkurrens; skolbranschen; konkurrensförutsättningar; intern kommunikation; konkurrensfaktorer; anseende; rykte; word of mouth; vinna-vinna situation;

    Sammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emma Hautanen; Eve-Marie Rowe; [2007]
    Nyckelord :Lojalitet; Word-of-mouth; Involvement theory; Marketing mix; Medicinteknisk;

    Sammanfattning : Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier. Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie Rowe Handledare: Lars Vigerland Ämne: Marknadsföring Dokumenttyp: Kandidatuppsats 10p. LÄS MER

  4. 4. När skolan konkurrerar om eleverna : två intervjuer om valfrihet, konkurrens och marknadsföring i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Samuel Claesson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Friskolor; Fristående skolor; Marknadsföring; Konkurrens; Konkurrera; Stockholm; Sverigefinska; Storvretsskolan; Profilering; Kommunala skolor; Valfrihet; relationsmarknadsföringsteori; relationsmarknadsföring; relation;

    Sammanfattning : I SLUTET AV 1980-talet och början av 90-talet skedde stora omvälvningar i svensk skolpolitik som fick följder för den lokala skolan. Detta kom att bli införandet av fristående skolor. En nya era i svensk skolpolitik hade börjat. En era där konkurrens mellan skolor skulle bli vardag. LÄS MER