Sökning: "word of mouth via bloggar"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden word of mouth via bloggar.

  1. 1. Blogg som jobb : En studie om att ha yrkestitel bloggare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Matilda Salekärr; Linda Hedman; [2016]
    Nyckelord :Bloggers; sponsors; marketing; Word-of-mouth; blogosphere; collaboration; bloggare; sponsorer; marknadsföring; Word-of-mouth; bloggosfär; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka aktiva bloggares syn på yrket bloggare, sin egen blogg och bloggandet i allmänhet. Bloggen som yrke är ett område där tidigare forskning undersöker läsarnas och företagens interaktion med bloggaren. LÄS MER

  2. 2. eWOM-Affordance i Sociala Medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Sara Jirholm; [2015]
    Nyckelord :Affordance; Social media; electronic word-of-mouth; Affordance; Sociala medier; electronic word-of-mouth;

    Sammanfattning : Word-of-mouth (WOM) är ett begrepp som länge varit känt inom företagsvärlden och syftar till fenomenet där kunder delar med sig muntligt av sina erfarenheter gällande produkter eller tjänster som de köpt eller på annat vis tagit del av. Detta begrepp har uppmärksammats inom forskning på grund av den inverkan den har hos potentiella kunder och på ryktet av den produkt, tjänst eller märke som kunderna pratar om. LÄS MER

  3. 3. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Caroline Andrén; Mariel Alexandra Hermansson; [2012]
    Nyckelord :internet; Gina Tricot; online marketing; consumer behavior; multi-channel retailing; marketing channel; brand image; onlinemarknadsföring; konsumentbeteende; multikanalsåterförsäljning; marknadsföringskanaler; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER

  4. 4. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Edman; EMMA KARLSSON; [2011]
    Nyckelord :social media; word of mouth; facebook; blogs; twitter and internet traffic; sociala medier; bloggar; twitter och internettrafik;

    Sammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier i marknadsföring : En studie av modebranschen och teknik- och industribranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Minea Carlander; Minna Moisio; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; Webb 2.0; Konvergenskulturen; Symmetrisk kommunikation; Word-of- mouth WOM ; Customer Relationship Marketing CRM ; Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : SammanfattningSociala medier växer som marknadsföringsverktyg och det är enligt forskare ett utmärkt sätt för företag att skapa dialog och bygga relationer med sina kunder. Flera tidigare studier som behandlar sociala medier och dess effekter har genomförts de senaste åren och det finns fortfarande ett stort intresse inom ämnet. LÄS MER