Sökning: "word of mouth via bloggar"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden word of mouth via bloggar.
1. Blogg som jobb : En studie om att ha yrkestitel bloggare
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka aktiva bloggares syn på yrket bloggare, sin egen blogg och bloggandet i allmänhet. Bloggen som yrke är ett område där tidigare forskning undersöker läsarnas och företagens interaktion med bloggaren. LÄS MER
2. eWOM-Affordance i Sociala Medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Word-of-mouth (WOM) är ett begrepp som länge varit känt inom företagsvärlden och syftar till fenomenet där kunder delar med sig muntligt av sina erfarenheter gällande produkter eller tjänster som de köpt eller på annat vis tagit del av. Detta begrepp har uppmärksammats inom forskning på grund av den inverkan den har hos potentiella kunder och på ryktet av den produkt, tjänst eller märke som kunderna pratar om. LÄS MER
3. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER
4. “Social media is word of mouth on crack” : En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. LÄS MER
5. Sociala medier i marknadsföring : En studie av modebranschen och teknik- och industribranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : SammanfattningSociala medier växer som marknadsföringsverktyg och det är enligt forskare ett utmärkt sätt för företag att skapa dialog och bygga relationer med sina kunder. Flera tidigare studier som behandlar sociala medier och dess effekter har genomförts de senaste åren och det finns fortfarande ett stort intresse inom ämnet. LÄS MER