Sökning: "word reading"

Visar resultat 1 - 5 av 257 uppsatser innehållade orden word reading.

  1. 1. En undersökning av sambandet mellan morfologisk medvetenhet och avkodningsförmåga

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Isabelle Gripenrot; Leona Tjernström; [2024]
    Nyckelord :speciallärare; avkodningssvårigheter; avkodning; fonologisk medvetenhet; morfologisk medvetenhet;

    Sammanfattning : Many students struggle with their reading development and according to the curriculum, the school has a responsibility to find methods that support and develop all students learning. Morphological awareness and how it contributes to reading development has got more attention in research lately. LÄS MER

  2. 2. Högläsning som ett pedagogiskt verktyg : En studie om hur lärare i årskurs 4-6 beskriver att de arbetar med högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Johan Dybeck Elofsson; [2024]
    Nyckelord :Reading aloud; middle school; reading comprehension; word development; reading in school; Högläsning; mellanstadiet; läsförståelse; ordförståelse; läsning i skolan;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur lärare på mellanstadiet använder högläsning i sin svenskundervisning på mellanstadiet. Undersökningen utfördes på en mellanstadieskola i mitten av Sverige. Studien undersökte lärarnas syfte med högläsning samt hur de använder högläsning i sin undervisning. LÄS MER

  3. 3. Incidental Vocabulary Learning in EFL Through Reading, Listening, and Watching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Ekman; Nawar Saleh; [2024]
    Nyckelord :Incidental vocabulary learning; Vocabulary retention; Digital tools; Language acquisition; Multimedia learning; Vocabulary retention; English as a foreign language EFL ; Second language L2 ;

    Sammanfattning : Incidental vocabulary learning is a form of acquiring new words without having a specific intention in the acquisition, and it can occur in or out of the educational frame (Hatami, 2017). In the digital age, incidental vocabulary acquisition is increased as learners encounter and assimilate new words through different online platforms and technological tools. LÄS MER

  4. 4. A quantitative study of Swedish high school L2 learners' receptive knowledge of English lexical collocations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Louise Frifelt; [2024]
    Nyckelord :Collocations; Multi-word units; Formulaic language; Second language acquisition; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This paper investigates receptive knowledge of English lexical collocations among Swedish high school students. The study tests the claim that L2 (second language) learners of English have a low level of collocational competence and tend to recognise high-frequent collocations more than low-frequent since the former have been encountered more. LÄS MER

  5. 5. Sambandet mellan läsförståelse och problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Povoa Berggren; My Puric; [2024]
    Nyckelord :Mathematics; primary school; reading comprehension; word problem solving; Matematik; grundskola; läsförståelse; problemlösning;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the correlation between reading comprehension and word problem solving in mathematics. The study focuses on how linguistic inclusion or exclusion in primary classrooms affects students' performance in mathematics, mainly in the area of word problem solving. LÄS MER