Sökning: "wordless"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet wordless.

  1. 16. När orden inte räcker till - en kvalitativ studie om ordlöshetens dilemman och möjligheter i mötet mellan terapeut och patient

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jenny Butler; [2016]
    Nyckelord :intervjusamtal; ’art-based inquiry’; collage; samspel; Ordlöshet; minnen; psykoterapi; without words; memories; interplay; dialogue; psychotherapy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie har varit att beskriva psykoterapeuters upplevelser av ordlöshet i mötet med patienter, här barn eller ungdomar och om och i så fall hur teori kan vara till hjälp i själva mötet. Studien har genomförts utifrån ett fenomenologiskt – hermeneutiskt perspektiv och en icke-verbal, konstnärlig undersökningsmetod, s k ”art-based inquiry” har använts i kombination med intervjusamtal för insamling av data. LÄS MER

  2. 17. Eurhythmics and Body-based Music Education- Methods for Increasing Mutual Integration

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Katarina Lundberg; [2015]
    Nyckelord :Educational Sciences; Mutual Integration; Cultural Diversity; Body-based Music Education; Eurhythmics; El Sistema; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; ömsesidig integration; kulturell mångfald; rörelsebaserad musikundervisning; rytmikpedagogik; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att rapportera hur rytmikpedagogik och rörelsebaserad musikundervisning kan bidra till ömsesidig integration bland elever i en multikulturell svensk skola. Jag har genomfört en studie där jag kombinerar en internetbaserad enkät med en fokusgruppsintervju. LÄS MER

  3. 18. Förgät mig ej

    Kandidat-uppsats, Ädellab/Metallformgivning

    Författare :Elin Johannesson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I examine how relationships between people and objects are created and continues through contiguity every time one use or touch an object and through participation through use and memories. The aim is to continue a relationship and to keep a communication alive with people beyond time and space, then, now and henceforth. LÄS MER

  4. 19. Dynamic Assessment of the narrative ability in a group of South African preschool children

    Magister-uppsats, Logopedi

    Författare :Carolina Limmerstedt; Elisabeth Lyhre; [2011]
    Nyckelord :dynamic assessment; culturally and linguistically diverse backgrounds CLD ; biased testing; narratives;

    Sammanfattning : Standardized tests are generally based on the norms of the majority population who share the same culture, language and above all, similar prior learning experiences. Because of this, it is problematic for clinicians to use standardized tests when assessing children from culturally and linguistically diverse (CLD) backgrounds. LÄS MER