Sökning: "work integrated learning WIL"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden work integrated learning WIL.

  1. 1. The Impact of a Digital Regime on Academic Knowledge Production : Implications of learning and practicing knowledge production through a digital regime in Work-integrated Political Studies (WIPS) 2019-2021

    Master-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Sarad Aryal; [2023]
    Nyckelord :WIL; WIPS; digital regime; Bernard Stiegler; autoethnography; digital pharmakon;

    Sammanfattning : This autoethnographic case study explores the experience of the digital regime on learning and knowledge production brought about by merging university study and research practice within a single digital regime in Work Integrated Political Studies (WIPS) during 2019-2021. The study provides a detailed account of the nature of learning and producing knowledge through this common digital regime, and its political implications. LÄS MER

  2. 2. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Anderson Mlabwa; Farhang Hajipour; [2022]
    Nyckelord :VUCA; Work-Integrated Learning; Knowledge-Economy; Learning Innovation; Paradigm Shift; Higher Education; Employability; Experiential Learning; VUCA Prime.;

    Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER

  3. 3. Ett vårdverksamhetsperspektiv på samverkan i sjuksköterskeprogrammets verksamhetsförlagda utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå

    Författare :Erika Andersson; [2017]
    Nyckelord :Work integrated learning; clinical education; nursing profession; collaboration; healthcare; college; evaluation; Arbetsintegrerat lärande; verksamhetsförlagd utbildning; sjuksköterskeprofessinen; samverkan; vårdverksamhet; högskola; utvärdering;

    Sammanfattning : Society is constantly evolving and changes are taking place, which creates the opportunity to collaborate around several different areas. Working for a work-integrated learning (WIL) could mean that you work structured together with healthcare and college with common goals and collaborative issues. LÄS MER

  4. 4. Speciallärares och studenters syn på handledning och samarbete under verksamhetsförlagd utbildning (VFU) i särskolan

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kerstin Ahlqvist; [2015]
    Nyckelord :collaboration; compulsory school for children with intellectual disabilities; relational pedagogy; special education teachers; student; supervisor; work integrated learning WIL ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur studenter, i speciallärarutbildningen med inriktning utvecklingsstörning, upplever handledningen under sin VFU. Dessutom syftar studien till att få en bild av hur yrkesverksamma speciallärare, i särskolan, ser på samarbetet med högskolan samt få deras syn på handledning av blivande speciallärare. LÄS MER

  5. 5. Har VFU någon påverkan på studenters uppfattningar om revisionsyrket? : En studie om redovisnings- och revisionsstudenters uppfattningar kring revisorsassistenters arbetsuppgifter, roller och ansvar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lina Rosqvist; Annette Björk; [2015]
    Nyckelord :WIL; auditing profession; auditing students’ perceptions; auditing assistants; VFU; revisionsyrket; revisionsstudenters uppfattningar; revisorsassistenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studenters uppfattning om sitt blivande yrke överensstämmer inte alltid med vad de upplever när de kommer ut i arbetslivet, det finns ett förväntnings-realitetsgap. När studenten övergår till nyanställd kan det uppstå en verklighetschock. LÄS MER