Sökning: "work motivation customer service"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden work motivation customer service.

  1. 1. Onboarding på distans - En kvalitativ studie om nyanställdas arbetstillfredsställelse av onboarding på distans

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Evelina Wennerlöv; Laura Paravinja; [2022-07-04]
    Nyckelord :Job satisfaction; Onboarding; Remote work;

    Sammanfattning : The study aims to investigate onboarding when taking place remotely from the perspective of new employees and relate their experiences to job satisfaction. A qualitative method was applied with semi-structured interviews for data collection with eight employees in different industries. LÄS MER

  2. 2. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Engström; Azin Valiollah Kohan; [2021]
    Nyckelord :TQM; Culture; Organizational Culture; Business Culture; National Culture; Remuneration Systems; Motivation.; TQM; Kultur; Organisationskultur; Affärskultur; Nationalkultur; Belöningssystem; Motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER

  3. 3. Ett hållbart produktledarskap i PA Lpl ISLLv : En hållbar effektiv organisation för produktledarskap bakom vidmakthållande i PA Lpl ISLLv utgående från den organisatoriska projektledningsprocessen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :William Walldén; Filippa Sandelin; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In 1937, Saab was founded to restore military aircraft to Sweden, where the product portfolio wasfurther developed with services and solutions for military defense and civil security. Today, theirservices are offered to the global market with a world-leading range of new technology that followsits customer needs. LÄS MER

  4. 4. Riktlinjer för ett lyckat förändringsarbete : En fallstudie om hur förändringar blir till förbättringar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Hellmark; Ellen Reinhardt; [2019]
    Nyckelord :Förändringsarbete; förbättringsarbete; ärendehanteringsprocess; serviceföretag;

    Sammanfattning : I dag är det viktigt för företag att arbeta med förändringsarbete för att hålla sig relevanta på marknaden. Att organisationer misslyckas med förändringsarbetet är ett återkommande problem, vilket visar sig i att förändringar inte blir till förbättringar. LÄS MER

  5. 5. Arbetsplatslärande: En fallstudie om ledningsarbete inom upplärningsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Lovisa Björck; [2019]
    Nyckelord :competence development; management; process focus; techniques; workplace learning.; arbetsplatslärande; arbetssätt; ledning; kompetensutveckling; processfokus;

    Sammanfattning : The concept of competence summarizes requirements for knowledge and skills that are required for individuals, companies, organisations and nations to function effectively and in a timely manner. The growth of the service society in parallel with today’s rapid knowledge and technology development and increased processional competition has resulted in competence becoming a central concept in education and management. LÄS MER