Sökning: "work-integrated learning"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden work-integrated learning.

  1. 1. The Impact of a Digital Regime on Academic Knowledge Production : Implications of learning and practicing knowledge production through a digital regime in Work-integrated Political Studies (WIPS) 2019-2021

    Master-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Sarad Aryal; [2023]
    Nyckelord :WIL; WIPS; digital regime; Bernard Stiegler; autoethnography; digital pharmakon;

    Sammanfattning : This autoethnographic case study explores the experience of the digital regime on learning and knowledge production brought about by merging university study and research practice within a single digital regime in Work Integrated Political Studies (WIPS) during 2019-2021. The study provides a detailed account of the nature of learning and producing knowledge through this common digital regime, and its political implications. LÄS MER

  2. 2. Lärande av och genom forskning i lokala FoU projekt : Att skapa kunskap i samspel mellan forskning och praktik

    Master-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Skarin; [2023]
    Nyckelord :Work integrated learning; research; practical knowledge; epistemology; critical reflection; Arbetsintegrerat lärande; forskning; praktisk kunskap; kunskapssyn; kritisk reflektion;

    Sammanfattning : The aim of this study is increased insight and understanding of how learning from research to practice is working theoretically and experienced by participants. Research questions are: 1. What does learning from research mean, from a theoretical perspective? 2. LÄS MER

  3. 3. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Anderson Mlabwa; Farhang Hajipour; [2022]
    Nyckelord :VUCA; Work-Integrated Learning; Knowledge-Economy; Learning Innovation; Paradigm Shift; Higher Education; Employability; Experiential Learning; VUCA Prime.;

    Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER

  4. 4. Patientens upplevelser av att vårdas av sjuksköterskestudenter : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Johan Svenningson; Alice Jussila Nieminen; [2022]
    Nyckelord :Patient; Sjuksköterskestudenter; Upplevelse; Verksamhetsförlagd utbildning; Vård;

    Sammanfattning : Background: Nursing students who undergo undergraduate education are trained theoretically and practically to become licensed nurses. During the work-based part of the education, nursing students meet patients in the health care system and are expected to provide the patient with good and safe care. LÄS MER

  5. 5. Patienters möte med sjuksköterskestudenter : En beskrivande systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Katrin Alzebary; Alva Prawitz; [2022]
    Nyckelord :Communication; Nursing; Participation; Patient’s experience; Suffering.; Delaktighet; Kommunikation; Lidande; Omvårdnad; Patientupplevelse.;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bli sjuksköterska krävs en treårig utbildning på högskola med patientmöten som sjuksköterskestudent. Sjuksköterskestudenter har enligt forskning visat oro kring sin kompetens i vårdandet samt en ökad känslighet i jämförelse med legitimerade sjuksköterskor. LÄS MER