Sökning: "working groups"

Visar resultat 1 - 5 av 1494 uppsatser innehållade orden working groups.

  1. 1. Stavning, morfologi och redigeringar i sammanhängande skrift gjorda av personer med afasi - En jämförande studie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Martin Elisson; [2021-02-12]
    Nyckelord :afasi; sammanhängande skrift; skrivprocesser; stav- och morfologiska fel; keystroke logging; aphasia; connected writing; writing processes; spelling and morphological errors; keystroke logging;

    Sammanfattning : In this study picture elicited written texts were examined and compared between a group of 16 persons with aphasia and 25 persons without neurological disease in terms of spelling errors, morphological errors, word substitutions and unknown target words, and also how the writing processes were distinguished between the groups in terms of edits. This analysis was done with the working method keystroke logging. LÄS MER

  2. 2. "att inte prata om varandra, men att alltid prata med varandra" - En kvalitativ studie om kommunikation och konflikter i en arbetsgrupp på ett SoL-boende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Kajsa Larsson; Elin Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :communication; conflict; working groups; roles; Social Sciences;

    Sammanfattning : Communication and conflict are inevitable in working groups and is the foundation of how working groups cooperate. This study explored how communication and conflict can be perceived by individuals in a smaller work group at a support home for children ages 14–20. LÄS MER

  3. 3. Hur upplever och hanterar tjänstepersoner hemarbete i "The New Normal"?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Vilma Seth; Josefin Flomén; Ruaa Ahmed Abbas; [2021]
    Nyckelord :Hemarbete; Arbeta hemifrån; Distansarbete; Covid-19; Corona; Gränsteori; Gränshanteringsstrategi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Att arbeta hemifrån är på grund av ny teknik ett växande fenomen som blev högaktuellt i och med de statliga rekommendationerna om hemarbete i samband med Covid-19-utbrottet år 2020. Studien syftar till att undersöka hur individer påverkas av att arbeta hemifrån, utifrån gränsteorin om gränshanteringsstrategier och upplevd gränskontroll, samt hur hemarbetet upplevs och vilka strategier som används för att hantera den nya arbetssituationen. LÄS MER

  4. 4. Är covid-19 en katalysator för ett paradigmskifte gällande distansarbete? : En jämförande kvantitativ surveyundersökning mellan chefers och medarbetares vilja till digitalt distansarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Axel Looström; William Alouch; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; Coworkers; Future; Managers; Paradigm Shift; Remote Work; Telework; Willingness; Working Methods; Arbetssätt; Chefer; covid-19; Digitalisering; Distansarbete; Framtid; Medarbetare; Paradigmskifte; Vilja;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa surveyundersökning ämnar studera chefers och medarbetares vilja att arbetadigitalt på distans. Är någon av grupperna särskilt drivande till digitalt distansarbete och vadinnebär det för framtiden efter att covid-19-pandemin är över? Vilja operationaliseras genomWicks (2002) samt Shareena och Shahid (2020) och består av prognostiserad prestation,självrapporterade personlighetsdrag samt hemmets förenlighet med distansarbete. LÄS MER

  5. 5. Kompensatoriska undervisningsstrategier : - en kunskapsöversikt om likvärdig utbildning med utgångspunkt i elevers socioekonomiska bakgrund

    M1-uppsats, Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Valentina Barkijevic; Adna Bekic; [2021]
    Nyckelord :equivalent education; compensatory mission; didactic; socioeconomic background; social class; likvärdig utbildning; kompensatoriskt uppdrag; didaktik; socioekonomisk bakgrund; social klass;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine different types of didactic methods and strategies that teachers can use and incorporate in the classroom to strengthen and enhance equity and to ensure an equal education for all students despite socioeconomic background. The paper begins with an explanation of relevant concepts such as equity, socioeconomic background and so called freedom of school choice. LÄS MER