Sökning: "working groups"

Visar resultat 6 - 10 av 1926 uppsatser innehållade orden working groups.

  1. 6. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan och betydelsen av en inkluderande förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärarna beskriver att de arbetar interkulturellt i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Kanokwan Srinuansuk; [2024]
    Nyckelord :Culture clash; Identity development; Interculturality; Multiculturality; Preschool; Förskolan; Identitetsutveckling; Interkulturalitet; Kulturkrock; Mångkulturalitet;

    Sammanfattning : Interkulturellt arbetssätt är givande för alla barn oavsett kulturell bakgrund. Det interkulturella arbetssättet bidrar till att barn utvecklar sin kulturella identitet och får förståelse för mångfalden i vårt samhälle. LÄS MER

  2. 7. Understödstagare inom fattigvården i Falu stad mellan åren 1867–1872 : Vilka var dom och vilket stöd fick de?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jennie Forslund; [2024]
    Nyckelord :Fattigvård; fattighus; välgörenhet; nödåren; emigration.;

    Sammanfattning : Within the essay´s timeframe, Sweden had three years of starvation, large emigration to America and a new Poor Welfare Act. I have found out which groups were granted support and what help they received from the poor welfare in Falun, between the years 1867-1872. LÄS MER

  3. 8. Kan en förälder med intellektuell funktionsnedsättning vara ’good enough’?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Amanda Persson; Eleni Patsias; [2024]
    Nyckelord :good enough parenting; intellectual disabilities; social work; parenthood; best interests of the child; Social Sciences;

    Sammanfattning : Parents with intellectual disabilities were recently highly stigmatized in Swedish society. In present times we have formulated human rights specially for this group of people, but still are parents with an intellectual disability a well-known target group in social work. LÄS MER

  4. 9. ”Vi måste språka med barnen” : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar kring hur de stöttar språkutvecklingen hos flerspråkiga barn genom högläsning i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Green; Nada Alameli; [2024]
    Nyckelord :preschool; multilingualism; reading aloud; language development; preeschool teacher; socio-cultural perspective; scaffolding; mediation; translanguaging; förskola; flerspråkighet; högläsning; språkutveckling; förskollärare; sociokulturellt perspektiv; scaffolding; mediering; transspråkande;

    Sammanfattning : This study aims to deepen the understanding of and contribute knowledge about how preschool teachers work to promote the language development of multilingual children through reading aloud. The following questions are:  What tools do preschool teachers describe that they use when reading aloud to support the language development of multilingual children? How do preschool teachers describe the work in the inclusion of multilingual children in reading aloud in preschool? In this study, a qualitative method has been used to get closer to the preschool teachers' perspectives and thoughts through semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 10. Dyk ner i samtalets värld : En kvalitativ studie om hur förskollärare främjar barns språkutveckling genom fördjupande samtal i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emma Thunberg; Josefin Jansson; [2024]
    Nyckelord :in-depth conversations; preschool; language development; Fördjupande samtal; förskola; språkutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with preschool teachers' perceptions of the work with in-depth conversations in preschool, by in-depth conversation, we mean a conversation that deepens and challenges children to reason, reflect and analyze. The study's questions are about how preschool teachers considers that they have knowledge about in-depth conversations, how they work to promote children's language development through in-depth conversations, and what challenges they face in working with this. LÄS MER