Sökning: "ylva zeller tiilikainen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden ylva zeller tiilikainen.
1. Lärares möjligheter och svårigheter att utforma gemensamma värderingar
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of the study is to examine what enables and makes it difficult for teachers to create common values in a school. The study is a case study of a school in Kunskapsskolan Education Sweden (KED). LÄS MER
2. Diagnosen som vägledning i pedagogisk verksamhet : Några rektorers uppfattningar om ansvar och organisation för elever med diagnos
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Tidigare studier har påvisat att en elevs diagnos inte alltid får den betydelse som förväntas och diagnosen används därför inte som vägledning i den pedagogiska verksamheten. Syftet med studien är därför att belysa rektorers uppfattningar om att använda diagnosen som vägledning i pedagogisk verksamhet. LÄS MER
3. En skolas organisering av arbetssättet med elevers olikheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : En skolas organisering anses idag vara viktigare än organisationen, det är i handlingsnäten i organiseringen som organisationen byggs. Organisering av en skolas arbetssätt har samband med pedagogers möjligheter att arbeta med elevers olikheter. Samarbete blir betydelsefullt. Gemensamma visioner och mål får betydelse för samarbetet. LÄS MER
4. En studie i pedagogers syn på sambandet mellan fortbildning och skolutveckling i grundskolan : fortbildning-skolutveckling-implementering
Kandidat-uppsats, Samhällsvetenskapliga fakulteten; Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka pedagogers uppfattningar om sambandet mellan fortbildning och skolutveckling i grundskolans år F-5. Vad har pedagogerna för uppfattningar om organisationen av fortbildningen? Hur uppfattar de att skolledningen planerar in reflektionstid efter fortbildningen? Pedagogens egen uppfattning om fortbildningen, hur ser den ut? Upplever pedagogerna att deras fortbildning implementeras i verksamheten och bidrar till skolutveckling? Känner pedagogerna till kommunens skolutvecklingsprojekt Våga Visa? Studien är en enkätstudie. LÄS MER