Sökning: "ylva zeller tiilikainen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ylva zeller tiilikainen.

  1. 1. Lärares möjligheter och svårigheter att utforma gemensamma värderingar

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Ylva Zeller Tiilikainen; [2017]
    Nyckelord :Values; school; organization; cooperation; common goals; Värderingar; skola; organisation; samarbete; gemensamma mål;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine what enables and makes it difficult for teachers to create common values ​​in a school. The study is a case study of a school in Kunskapsskolan Education Sweden (KED). LÄS MER

  2. 2. Diagnosen som vägledning i pedagogisk verksamhet : Några rektorers uppfattningar om ansvar och organisation för elever med diagnos

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Ylva Zeller Tiilikainen; Ylva Hagberg; [2013]
    Nyckelord :Diagnos; vägledning; rektors ledarskap;

    Sammanfattning : Tidigare studier har påvisat att en elevs diagnos inte alltid får den betydelse som förväntas och diagnosen används därför inte som vägledning i den pedagogiska verksamheten. Syftet med studien är därför att belysa rektorers uppfattningar om att använda diagnosen som vägledning i pedagogisk verksamhet. LÄS MER

  3. 3. En skolas organisering av arbetssättet med elevers olikheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :ylva zeller tiilikainen; [2012]
    Nyckelord :etnografi; organisering; arbetssätt; olikheter; samarbete;

    Sammanfattning : En skolas organisering anses idag vara viktigare än organisationen, det är i handlingsnäten i organiseringen som organisationen byggs. Organisering av en skolas arbetssätt har samband med pedagogers möjligheter att arbeta med elevers olikheter. Samarbete blir betydelsefullt. Gemensamma visioner och mål får betydelse för samarbetet. LÄS MER

  4. 4. En studie i pedagogers syn på sambandet mellan fortbildning och skolutveckling i grundskolan : fortbildning-skolutveckling-implementering

    Kandidat-uppsats, Samhällsvetenskapliga fakulteten; Specialpedagogiska institutionen

    Författare :ylva zeller tiilikainen; [2010]
    Nyckelord :Fortbildning-skolutveckling-implementering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka pedagogers uppfattningar om sambandet mellan fortbildning och skolutveckling i grundskolans år F-5. Vad har pedagogerna för uppfattningar om organisationen av fortbildningen? Hur uppfattar de att skolledningen planerar in reflektionstid efter fortbildningen? Pedagogens egen uppfattning om fortbildningen, hur ser den ut? Upplever pedagogerna att deras fortbildning implementeras i verksamheten och bidrar till skolutveckling? Känner pedagogerna till kommunens skolutvecklingsprojekt Våga Visa? Studien är en enkätstudie. LÄS MER