Sökning: "young L2 learners"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden young L2 learners.

  1. 1. Teacher Talk in the Swedish EFL Classroom for Grades 4-6 : Ways to promote pupils' development of communicative abilities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jonas Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Teacher talk; young learners; Swedish EFL classrooms; Forman;

    Sammanfattning : Given the explicit focus of compulsory schooling in Sweden on providing pupils with opportunities to develop their communicative abilities, all available resources should be utilised to their fullest potential - one of these resources being the way a teacher talks to and with their pupils, i.e., their teacher talk. LÄS MER

  2. 2. How teachers utilize the practice of reading aloud to promote English language development in Swedish K-3 grades.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joshua Payne; Ramize Dushku; [2023]
    Nyckelord :reading aloud; language development; young learners; L1; L2; EFL; communicative learning; vocabulary acquisition;

    Sammanfattning : Reading aloud is a method that has been used as a means of observational learning in schools for many years. It exists as an implicit part of many educational systems across the world, and the theories that underpin its usage are well studied. LÄS MER

  3. 3. To what extent is oral corrective feedback beneficial for young learners’ EFL and/or L2 language development?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Natalie Nikolic; [2023]
    Nyckelord :L2; oral feedback; corrective oral feedback; OCF;

    Sammanfattning : Abstract This study investigates the effectiveness of using Oral Corrective Feedback (OCF) as a way of promoting young learners' language acquisition from an EFL (English As a Foreign Language) perspective. Furthermore, this study also looks at learners' and teachers' thoughts about oral corrective feedback and whether it serves its intended purpose in the classroom towards learners' language learning. LÄS MER

  4. 4. “Mitt mål är att de alltid ska ha sagt någonting på engelska under lektionen” : En intervjustudie om lärares didaktiska val för att främja elevers muntliga kommunikation i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Tove Antonsson; Emma Jarl; Veronica Fogelström; [2022]
    Nyckelord :English as a foreign language; L2 learning; Young language learners.; Vilja att kommunicera; Målspråksanvändning; Kommunikativ förmåga; Didaktik.;

    Sammanfattning : I läroplanen för engelska i grundskolan föreligger ett stort fokus på den kommunikativa förmågan, samtidigt upplever elever en ovilja till att kommunicera på engelska under lektionerna. I förhandenvarande studie undersöktes hur lärare i årskurs 4-6 didaktiskt strukturerar sin undervisning för att motivera elever till att kommunicera på engelska i skolan. LÄS MER

  5. 5. Extramural English, Motivation and Identity : A study of Swedish young English language learners’ participation in English class

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Sebastian Lagnebäck; [2022]
    Nyckelord :engagement; ideal L2 self; L2 learning experience; L2 motivational self system; linguistic portrait; phenomenographic;

    Sammanfattning : This phenomenographic study examines how imagining a future self as an English speaker and extramural English habits interact and affect the desire to learn English and engagement in the English classroom. The study was carried out in northern Sweden, and used a purposive sample of 23 pupils in the fifth and sixth grade of Swedish compulsory school. LÄS MER