Sökning: "young consumers"

Visar resultat 21 - 25 av 321 uppsatser innehållade orden young consumers.

  1. 21. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amanda Ström; Lovisa Åhlvik; [2023]
    Nyckelord :Studenter; matvanor; köpvanor; matbutiken; försäljningsstrategier; köpbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER

  2. 22. Flödets Arkitekt : Hur medie- och informationskunnighet formar unga kvinnors upplevelser av skönhetsindustrin på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Nadie Vainio Ali; Elin Torndal; [2023]
    Nyckelord :Unga vuxna; ungdomar; kvinnor; tjejer; digitalisering; sociala medier; Instagram; medie- och informationskunnighet MIK ; media literacy; media and information literacy; källkritik; reklam; informationsbeteende; informationspraktik; självbild; ideal;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how media and information literacy (MIL) among young women affect their views on beauty-related advertisements and posts on Instagram, in accordance with infrastructure knowledge, mental health and purchase behavior. This is conducted through semi-structured interviews with 6 young Swedish women in the age range of 20-25 years old, through which an analysis of the retrieved answers is made. LÄS MER

  3. 23. Consumer sustainability perspectives on fashion

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Vendla Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Fast Fashion; Generation Z; Identity; Secondhand; Social Practice Theory; Sustainable Development;

    Sammanfattning : Fast fashion is an industry that is closely linked to the cause of climate change, and it is the second largest industry to contribute to pollution. In Sweden, one of the largest groups to consume fast fashion is young consumers, i.e., Generation Z. LÄS MER

  4. 24. Research on marketing strategies for apparel FMCG brands based on young female consumer purchasing behaviour

    L1-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Xinying Liu; Zirong Wang; [2023]
    Nyckelord :Apparel FMCG; Consumer behaviour; Competitiveness; Digital Transformation;

    Sammanfattning : Background: In today's fast-paced and highly competitive marketplace, Fast Moving Consumer Goods (FMCG) brands must create a strong competitive advantage in one way to achieve this is to understand and cater to the needs, preferences and behaviors of their target consumers.In case of apparel FMCG brands, young women are an important demographic group as they make up a large portion of the consumer market. LÄS MER

  5. 25. Användbarhet och användarvänlighet av smarta enheter i den egna bostaden hos unga konsumenter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Sarah Nurmi; Clara Görander; [2023]
    Nyckelord :Internet of things; IoT; smart homes; smart devices; young consumers; home purchase; newly produced housing; generation Y; generation Z; ease of use; usefulness; Internet of things; IoT; sakernas internet; smarta hem; smarta bostäder; smarta enheter; unga konsumenter; bostadsköp; nyproducerade bostäder; generation Y; generation Z; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : This thesis is written within the topic of Internet of Things (IoT) and smart homes among young adults in Sweden. Smart homes are taking up more and more space on the housing market and aim to make consumers' everyday lives easier. LÄS MER