Sökning: "young customers"

Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden young customers.

  1. 1. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  2. 2. The managerial journey toward inclusivity : A qualitative study of developmental opportunities in the labor market for people with disabilities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Andersson; Simon Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Disability; Diversity; Management; Assumptions; Fairness; Inclusivity;

    Sammanfattning : Diversity and inclusivity in the business world has gained larger focus from media and customers over the past 60 years, however a large focus has been aimed at gender, ethnicity and race whilst other types of diversity have not been as researched. The inclusivity of people with disabilities in the regular labor market has been neglected to a large extent. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  4. 4. Memorable and Digital: Exploring Young Audiences Needs for Cultural Experiences

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasmine Maghnouj; Mariia Chorna; [2023]
    Nyckelord :Cultural Sector; Customers’ needs; Digitalisation; Experience Economy; Memorability; Memorable Digital Cultural Experiences MDCEs ; Young Audiences; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis explores the provision of memorable digital cultural experiences (MDCEs) for young audiences, thereby addressing the existing gap in the literature concerning the experience economy, digitalization in the cultural sector, and memorability of experiences. Based on qualitative in-depth interviews, the research explores cultural consumption trends, uncovers factors contributing to the memorability of cultural experiences, and offers guidance for their application for digital experiences. LÄS MER

  5. 5. Inomhusodling av microgreens i urban miljö - ur ett företags- och hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Josefina Andersson; Wilma Holmén; [2023]
    Nyckelord :microgreens; indoor farming; business perspective; sustainability; resource usage; economy; local grown food; food security; microgreens; inomhusodling; företagsperspektiv; hållbarhet; resursanvändning; ekonomi; lokala råvaror; tryggad livsmedelsförsörjning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka inomhusodlingen av microgreens ur ett hållbarhetsperspektiv med anledning av att matförsörjningen står inför stora utmaningar. Detta gjordes i förhållande till resursanvändning, ekonomisk hållbarhet ur ett företagsperspektiv samt till vilka möjligheter och hinder microgreensodlingar har för att öka tillgången på lokala råvaror. LÄS MER